پله‌ های برقی تهران به تحریم‌ ها گره خورد!
نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران درباره علت خرابی پله‌های برقی شهر تهران، اظهار کرد: «وقتی در سطح شهر تردد می‌کنیم، تقریبا بیشتر این پله برقی‌ها خاموش نیستند، بلکه به طور کل خراب هستند

توضیحات نادعلی دربارهعلت خرابی پله های برقی شهر تهران

به طور کلی می‌توان گفت که وضعیت پله‌برقی‌ها به علت نبود قطعات یدکی و تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی شده‌اند و هزینه زیادی هم به دنبال دارند. با این حال موضوع تعمیر پله برقی‌ها چون با سازمان زیباسازی است، دوستان قبول کرده‌اند که ظرف مدتی تعمیراتش را انجام دهند.»

چندی پیش مهدی قربانی، معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد که از ۵۰۱ دستگاه پله برقی پل‌های هوایی تهران فقط ۱۰ درصد یعنی حدود ۵۰ پل، سالم و در دسترس شهروندان هستند. وی در ادامه همچنین از برنامه چهار ماهه سازمان زیباسازی برای ایمن‌سازی و راه اندازی پل‌های عابر پایتخت خبر داده بود.

علیرضا نادعلی درباره خرابی پله برقی پل‌های هوایی تهران، عنوان کرد: «این یک مسئله قابل لمسی برای همه ماست. وقتی در سطح شهر تردد می‌کنیم، تقریبا بیشتر این پله برقی‌ها خاموش نیستند، بلکه به طور کل خراب هستند. این یک مسئله جدیدی هم نیست و مدیریت جدید، با همین وضعیت از مدیریت قبلی آن را تحویل گرفت. البته مدیریت قبلی هم باید گزارش خود را بدهد که چرا و چگونه به وضعیت فعلی رسیدند.»

وی درباره علت خرابی پله‌های برقی شهر تهران، گفت: «به طور کلی می‌توان گفت که وضعیت پله‌برقی‌ها به علت نبود قطعات یدکی و تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی شده‌اند و هزینه زیادی هم به دنبال دارند. با این حال موضوع تعمیر پله برقی‌ها چون با سازمان زیباسازی است، دوستان قبول کرده‌اند که ظرف مدتی تعمیراتش را انجام دهند. این امر هم مورد مطالبه ما بود و هم در برنامه «در شهر» هم چندین بار به این موضوع پرداخته شد.»

نادعلی خاطرنشان کرد: «جا به جایی مردم از یک سمت خیابان به سوی دیگر، خصوصا وقتی بین آن هم بسته باشد و فرد دارای معلولیت یا مسن باشد، بسیار سخت است. ولی شرایط را هم باید در نظر داشت چرا که بحث تعمیر و لوازم یدکی هم شرایط پیچیده و سختی دارد. در هر صورت سازمان قبول کرده است که کار را انجام دهند و ماهم مطالبه کرده‌ایم که به موقع انجام شود.»

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به تحریم‌ها، پله‌ برقی‌ها چگونه قرار است تعمیر شوند، گفت: «این امر بر می‌گردد به همان بحث‌های استفاده از امکانات داخلی. اگر کار راحتی بوده باید قبل از این اتفاق می‌افتاده ولی به هر صورت شاید میزان اولویت‌مند بودنش هم قبلا توجه نشده است. وقتی این امر جزو امکانات ساده است و همه مردم هم با آن سر و کار دارند، طبعا برای تعمیر و اصلاح در اولویت اول قرار می‌گیرد. ما هم پیگیری می‌کنیم تا مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند.»


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir