اجاره اقامتگاه بوم گردی در شمال
 به نظر شما چرا اجاره آنلاین اقامتگاه به این شدت در میان مردم محبوبیت پیدا کرده است؟ چه روش‌هایی برای اجاره اقامتگاه وجود دارد؟ در مقایسه با اجاره آنلاین، چگونه است؟


اقامتگاه‌های بوم گردی این روزها به شدت مورد توجه مسافران قرار گرفته است. از این رو، بسیاری از افراد بومی، مشغول به اجاره اقامتگاه شده‌اند و از خرج زندگی خود را از این راه درمی‌آورند. البته، با وجود سایت‌های اجاره اقامتگاه، همه میزبانان متوجه شده‌اند که هر چه امکانات و کیفیت اقامتگاه خود را بالا ببرند، میهمانان بیشتری آن را اجاره می‌کنند.

به نظر شما چرا اجاره آنلاین اقامتگاه به این شدت در میان مردم محبوبیت پیدا کرده است؟ چه روش‌هایی برای اجاره اقامتگاه وجود دارد؟ در مقایسه با اجاره آنلاین، چگونه است؟


روش‌های اجاره اقامتگاه بوم گردی در شمال


این روزها به دلیل رونق بازار اقامتگاه بوم گردی، سایت‌های زیادی به شما امکان رزرو آنلاین اقامتگاه‌ها را می‌دهند. پس یکی از روش‌های اجاره اقامتگاه در شمال، رزرو آنلاین آن از طریق سایت‌های مختلف است. یکی دیگر از روش‌ها، اجاره حضوری اقامتگاه است. بسیاری از افرادی با اینترنت آشنا نیستند و به خدمات آنلاین اعتماد ندارند، اجاره حضوری را انتخاب می‌کنند که البته، مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

هر دو این روش‌ها، مورد استفاده مسافران یا میهمانان اقامتگاه‌ها قرار می‌گیرد؛ ولی باید ببینیم که کدام یک از آنها، در مقایسه با یکدیگر، روش بهتری برای اجاره اقامتگاه است.


مزایا و معایب اجاره آنلاین اقامتگاه بوم گردی در شمال


همان‌طور که اشاره کردیم، هر یک از روش‌های اجاره اقامتگاه، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برخی از مزایا و معایب اجاره آنلاین اقامتگاه را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.


مزایا اجاره آنلاین اقامتگاه بوم گردی در شمال


اجاره یا رزرو آنلاین اقامتگاه بوم گردی در شمال از طریق سایت‌های مختلف، چه مزایایی دارد؟ سایت‌ها چه امکاناتی را اضافه کرده‌اند که رزرو اقامتگاه را آسان‌تر می‌کند؟

· زمانی که وارد یک سایت رزرو اقامتگاه می‌شوید، در زیر هر یک از اقامتگاه‌ها، گزینه مربوط به نظر کاربران یا میهمانان را می‌بینید. در این بخش، تمام کسانی که میهمان این اقامتگاه بودند، نظرات خود را ثبت می‌کنند. از این طریق شما دیدگاه وسیع‌تری نسبت به آن اقامتگاه پیدا می‌کنید.

برای اجاره بوم گردی گیلان به سایت جاباما مراجعه کنید.

· عکس‌های موجود از اقامتگاه‌ها در سایت‌های مختلف، توسط فرد میزبان گرفته می‌شود. به همین دلیل، شما کاملاً با محیط آن اقامتگاه از طریق این عکس‌ها آشنا می‌شوید که یکی از مزایای خوب اجاره اقامتگاه به صورت آنلاین است.

· در سایت‌های اجاره اقامتگاه، هر اقامتگاهی یک تقویم جداگانه دارد که هزینه اقامت در هر روز را به طور مجزا نوشته و ظرفیت و وضعیت آن را در تاریخ‌های مختلف، مشخص کرده است. به‌عنوان‌مثال، هزینه اقامت در بوم گردی‌ها، در تعطیلات نوروز یا دیگر تعطیلات افزایش میابد و معمولاً ظرفیت آنها از چند هفته قبل پر می‌شود. همه این موارد در سایت مشخص است و دست شما را برای انتخاب یک اقامتگاه مناسب باز می‌گذارد.

· میهمانان اقامتگاه می‌توانند به میزبان خود در سایت‌های مختلف نمره یا ستاره بدهند. از این طریق، افراد جدیدی که قصد اجاره آن اقامتگاه را داشته باشند، با کیفیت پذیرایی و رفتار میزبان آشنا می‌شوند.

·  برای رزرو اقامتگاه از طریق سایت‌های مختلف، ابتدا باید یک هزینه به عنوان بیعانه بپردازید که آن، تا زمان تسویه کامل هزینه، در سایت باقی می‌ماند و به دست میزبان نمی‌رسد. به همین دلیل، امکان کنسلی اقامتگاه از این طریق وجود دارد و بعد از محاسبه جریمه کنسلی، باقی مبلغ به افراد بازگرداننده می‌شود.
 

مزایا اجاره آنلاین اقامتگاه


معایب اجاره آنلاین اقامتگاه بوم گردی در شمال


تمام ویژگی‌هایی که سایت در اختیار افراد برای اجاره اقامتگاه می‌گذارد، مزایا محسوب نمی‌شود و برخی از آنها، معایب هستند که شامل موارد زیر می‌شود.

· اقامتگاه‌هایی که در سایت مشاهده می‌کنید، ممکن است در چند سایت دیگر هم وجود داشته باشند. به همین دلیل، در برخی از موارد امکان دارد پس از پرداخت هزینه بیعانه، مشخص شود که اقامتگاه در آن روز از طریق سایت دیگری رزرو شده است. به همین دلیل، رزرو شما کنسل و هزینه بیعانه عودت داده می‌شود. البته، برخی از سایت‌ها، گزینه‌های مشابهی را به کاربر معرفی می‌کنند تا به جای بازگشت مبلغ، یک اقامتگاه دیگری رزرو شود.

· یکی دیگر از معایب اجاره آنلاین اقامتگاه، تسویه کاملاً اجاره، قبل از ورود به اقامتگاه است. یعنی دقیقاً چند مدت بعد از پرداخت هزینه بیعانه، سایت به شما اعلام می‌کند که باید هزینه کامل را تسویه کنید. پس در این صورت، تسویه در پایان زمان اقامت نیست.

· اجاره آنلاین اقامتگاه شامل مالیات از سوی سایت هم می‌شود. یعنی، معمولاً یک هزینه اضافه بر هزینه اقامت از میهمانان به عنوان مالیات سایت گرفته می‌شود.


مزایا و معایب اجاره حضوری اقامتگاه بوم گردی در شمال


اجاره حضوری اقامتگاه نیز مزایا و معایب خاص خودشان را دارد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن می‌پردازیم.


مزایا اجاره حضوری اقامتگاه بوم گردی در شمال


· زمانی که به صورت حضوری به دنبال اقامتگاه می‌گردید، تنها گزینه‌های خالی به شما معرفی می‌شود که بلافاصله امکان اقامت در آن وجود داشته باشد.

· اگر مسافرت شما عجله‌ای و غیرقابل پیش‌بینی باشد، اجاره حضوری اقامتگاه گزینه خوبی است و نیازی به مراحل رزرو ندارد.

· اجاره حضوری اقامتگاه با توجه لوکیشن شما انجام می‌شود. یعنی اگر قصد اقامت در رامسر را داشته باشید، می‌توانید در همان منطقه به دنبال اقامتگاه بگردید. ولی در رزرو آنلاین، ممکن است محل اقامتگاه برای شما آشنا نباشد.

· تسویه کل هزینه اقامت، در آخرین روز اقامت شما انجام می‌شود. البته، برخی از اقامتگاه‌ها، هزینه اقامت را به صورت روزانه دریافت می‌کنند.

 

مزایا اجاره حضوری اقامتگاه


معایب اجاره حضوری اقامتگاه بوم گردی در شمال


· در اجاره اقامتگاه به صورت حضوری، امکان بررسی چندین گزینه را ندارید. باید بلافاصله پس از پیدا کردن یک اقامتگاه خالی، در آن ساکن شوید.

· امکان بازدید از اقامتگاه، قبل از اقامت در برخی از موارد وجود ندارد؛ ولی در رزرو آنلاین شما عکس‌های تمام اقامتگاه‌ها را می‌توانید ببینید.

· ممکن است تنها یک اقامتگاه با قیمت بالا پیدا کنید و چاره‌ای جز اجاره آن نداشته باشید که اصلاً گزینه به صرفه‌ای نیست.


مقایسه روش‌های اجاره اقامتگاه در شمال


به طور کلی، روش اجاره آنلاین که این روزها به شدت باب شده است، روش بسیار خوبی است و مزایا بیشتری دارد. شاید شما در یک ساعت تنها بتوانید دو اقامتگاه با فاصله مکانی معمولی را به صورت حضوری ببینید ولی به صورت آنلاین، در یک ساعت می‌توانید چندین نمونه را ببینید و بررسی کنید. در هنگام اجاره اقامتگاه به صورت حضوری، شما تنها تعریف و تمجیدهای میزبان را می‌شنوید و از دیگر تجربه‌های میهمانان آگاه نمی‌شوید. سایت جاباما به شما در انتخاب و رزرو یک اقامتگاه بوم گردی خوب در شمال کشور کمک می‌کند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:jabama.com