مدت کمی پس از معرفی چيپ ست های جديد P45 از سوی Intel، شرکت گيگابايت مادربردی مخصوص استفاده در سيستم های حرفه ای را بر پايه اين چيپ ست به بازار معرفی کرد.

 

این مادربرد که با نام GA-EP45T-EXTREME به بازار عرضه شده است، اولین عضو از خانواده جدید مادربردهای این شرکت است که بازار سیستم های با کارایی بالا و سیستم های مخصوص بازی را هدف گرفته است.

مادربرد GA-EP45T-EXTREME که به چیپ ست جدید P45 از اینتل به همراه چیپ پل جنوبی ICH10R مجهز شده، دارای امکانات متنوعی است که علاوه بر دارا بودن کارایی ، انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان، ثبات و طول عمر بالا را نیز به همراه مصرف انرژی اندک در اختیار کاربران قرار می دهد.

پشتیبانی از تکنولوژی " بهینه ساز پویای مصرف انرژی پیشرفته" که یکی از تکنولوژی های انحصاری گیگابایت است، سبب شده تا این مادربرد به یکی از بهره ور ترین مادربردهای موجود در بازار تبدیل شود.

استفاده از یک طراحی 12 فاز برای مدار تغذیه و همچنین توانایی پشتیبانی از پردازنده های جدید 45 نانومتری Core 2 Duo با گذرگاه 1600 مگاهرتزی به این مادربرد امکان می دهد تا از قدرتمند ترین پردازنده های موجود در بازار پشتیبانی کند. علاوه بر این مادربرد فوق از حافظه های DDR3 با فرکانس 1600 مگاهرتز نیز پشتیبانی می کند که سرعت آن ها با اورکلاک تا حد 1900 مگاهرتز نیز قابل افزایش است.

از دیگر امکانات این مادربرد می توان به بهره گیری از دو اسلات توسعه PCI-E 2.0 X16 با پشتیبانی از تکنولوژی CrossFireX اشاره کرد. پشتیبانی از تکنولوژی های دیگری چون Ultra TPM برای افزایش امنیت داده های ذخیره شده بر روی دیسک سخت، Smart Backup برای افزایش سرعت و قابلیت اطمینان فرایند ذخیره سازی، پشتیبانی از 4 درگاه شبکه گیگابایت با امکان گروه بندی، پشتیبانی از تکنولوژی Dual BIOS و در نهایت بهره گیری از یک کد کننده صوتی با وضوح بالا و با پشتیبانی از جدیدترین استانداردهای صدای فراگیر، از دیگر امکانات این مادربرد به شمار می روند.

گیگابایت مادربرد GA-EP45T-EXTREME را با استفاده از سیستم خنک کننده Hybrid Silent-Pipe که خنک کننده ای کاملا بی صدا با امکان اتصال سیستم های حرارت گیر مایع بوده و پل شمالی، پل جنوبی و مجموعه مدار تغذیه پردازنده بر روی مادربرد را به راحتی و بدون ایجاد کوچکترین صدایی خنک می کند، تکمیل کرده است.
منبع:jamejamonline.ir