منابع نزديک به گوگل اعلام کردند که اين شرکت با هدف توسعه سرويس گوگل نيوز به زودی سايتی با عنوان Digg.com را به قيمت 200 ميليون دلار خريداری خواهد کرد که امکان گردآوری اخبار را دارد.

 

 Digg.com  سایت معروفی است که می تواند اخباری را که کاربران پیشنهاد کرده و یا به آن رای داده اند را انتخاب کرده و در کنار هم قرار دهد. از ماه مارس شایعاتی در خصوص خرید این سایت از سوی گوگل منتشر شده بود که اکنون به نظر می رسد این خبر تقریبا رسمی شده است.

وبلاگ TechCrunch از منابع نزدیک به بزرگترین موتور جستجوی دنیا نقل کرده است که این دو شرکت به توافق رسیده اند و قیمت توافق خرید Digg.com از سوی گوگل در حدود 200 میلیون دلار است. به نوشته این وبلاگ جزئیات رسمی این توافق ظرف چند هفته آینده اعلام می شود.

Digg سایتی که وظیفه آن گرد آوری اخبار است در سال 2004 از سوی "کوین رز" تاسیس شد. عملکرد این سایت بسیار ساده است. به طوری که هر کاربر می تواند اخباری را که در سایتهای خبری رسمی، وبلاگها و روزنامه های آنلاین خوانده است به این سایت پیشنهاد دهد. به این ترتیب سایت می تواند تمام منابعی را که در خصوص آن خبر وجود دارد جستجو کند و همگی آنها را گردآوری کرده و به کاربر عرضه کند. سپس کاربران دیگر می توانند این اخبار را بخوانند.

تحلیل گران در پی انتشار خرید این شرکت از سوی گوگل در این خصوص اظهار داشتند که یکی از مهمترین دلایلی که گوگل به صید ماهی کوچکی مثل Digg علاقه نشان داده این است که سرویس گردآوری اخبار در این موتور جستجو که به سرویس "گوگل نیوز" معروف است برخلاف سرویسهای دیگر گوگل مثل "گوگل مپس"، گوگل میل و گوگل ارث از سال 2002 تاکنون در فاز توقف مانده و هیچ تغییر و پیشرفتی در عملکرد آن ایجاد نشده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، هنوز نقشه های بزرگترین موتور جستجوی دنیا در خصوص استفاده از این سایت مشخص نیست اما به نظر می رسد که گوگل با کمک این سایت قصد دارد این امکان را به کاربران خود بدهد که به سرویس گوگل نیوز اخبار مورد نظر خود را برای درج در سرویس پیشنهاد کنند.

 

گوگل در روزهای اخیر امکان جدیدی روی سرویس نیوز عرضه کرده است که کاربر از طریق آن می تواند با وارد کردن کلمات کلیدی جستجوی خبر روی این سرویس تمام اخبار مرتبط با آن واژه را به تمام زبانهایی که گوگل نیوز عرضه می کند در روی سرویس گوگل نیوز انگلیسی دریافت کند.
منبع:jamejamonline.ir