رئيس دانشگاه علوم پزشكی كشور از موفقيتهای جديد محققان علوم پزشكی در اين دانشگاه خبر داد كه توليد نرم افزار ايراني مراقبت از بارداری و ساخت يك عضو ديگر بدن از طريق مهندسی بافت 2 مورد آن است.

 

علیرضا زالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: محققان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بر اساس ایده نوآورانه ساخت اعضای بدن از طریق نانوفناوری و مهندسی بافت به توفیق جدیدی دست یافته‌اند و غیر از تولید نای مصنوعی كه ماه‌های گذشته اعلام شد این توفیق جدید نیز به زودی اعلام عمومی می‌شود.
وی اضافه كرد: پروژه تحقیقاتی این گروه از محققان با موفقیت به اتمام رسیده است و منتظر تائید فنی نهایی آن از سوی وزیر بهداشت برای اعلام عمومی این دستاورد جدید علمی هستیم.
وی گفت: دستاورد علمی جدید محققان دانشگاه علوم پزشكی تولید یك نرم افزار تشخیصی و مراقبت قبل از بارداری است كه توسط یكی از متخصصان با تجربه زنان و زایمان این دانشگاه به دست آمده است و حاصل 38 سال تجربه كاری وی است.
وی افزود: هر 2 این پروژه‌ها در شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به تصویب رسیده است و منتطر تائید آن از سوی وزیر بهداشت برای اعلام عمومی آنها هستیم و به احتمال زیاد هر 2 این نوآوری‌ها تا یكماه آینده معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: دستاوردهای علمی محققان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بیش از این موارد است و مراحل نهایی تولید چند داروی جدید نیز در حال اتمام است و تا آخر امسال چند داروی دیگر تولید داخل را نیز به مردم ایران معرفی می‌كنیم.