مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سیستمی را به صورت پایلوت روی برخی از خودروهای آتش‌نشانی نصب كرده‌ایم كه با منعكس كردن امواجی باعث سبز شدن چراغ‌های قرمز راهنمایی می‌شود.

 

محمدرضا حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به اینكه ماشین‌های آتش‌نشانی در هنگام عملیات پشت چراغ‌های قرمز معطل می‌شوند، گفت: به صورت پایلوت پروژه الویت عبور خودروهای آتش‌نشانی را در چهارراه‌های حقانی_ آفریقا، نوفل لوشاتو_ ولیعصر و چهار راه بعثت آغاز كرده‌ایم.
وی در خصوص این پروژه گفت: سیستم‌هایی را روی ماشین‌های آتش‌نشانی و چراغ‌های قرمز نصب می‌كنیم تا به محض اینكه خودروهای آتش‌نشانی در فاصله 300 متری چراغ‌های راهنمایی رانندگی رسیدند، چراغ‌ها سبز شوند و خودروها بدون توقف عبور ‌كنند. بعد از گذر خودرهای آتش‌نشانی دوباره چراغ به حالت اولیه باز می‌گردد.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح كرد: این امر باعث می‌شود خودروهای آتش‌نشانی بدون معطلی و در كوتاهترین زمان ممكن به محل حادثه برسند.
حاجی بیگی با اشاره به اینكه فعلاً این طرح در 3 چهار راه در حال اجرایی شدن است، گفت: در مرحله اول 40 چهار راه اصلی شهر را شناسایی و به این سیستم مجهز خواهیم كرد.
وی ادامه داد: به دلیل بالا بودن هزینه اجرای این طرح تا پایان سال مرحله اول آن اجرا و مرحله بعدی آن كه شامل تمام چهار راه‌های شهر تهران است، در سال آینده اجرایی می‌شود.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار داشت: این كار برای اولین بار در خاورمیانه در حال اجراست.
به گفته حاجی بیگی، این پروژه با همكاری معاونت حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران در حال انجام است و این كار فقط برای خودروهای آتش‌نشانی انجام می‌شود.
به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ، با بكارگیری سیستم « EVP » پدیده موج سبز را در مسیر حركت نیروهای امداد و نجات ایجاد می‌كنیم.