باریک ترین MP3 Player جهان شرکت Chinavasion قصد رقابت با iPod و بیرون کردن آن را از بازارجهانی دستگاه های قابل حمل پخش موسیقی ندارد اما کارشناسان بر این باورند که محصول جدید این شرکت رقابت تنگاتنگی را با iPod آغاز خواهد کرد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، این شرکت محصول جدیدی را با نام1304- CVSJ به بازار معرفی کرده است که به گفته کارشناسان باریک ترین MP3 Player در جهان محسوب می شود.ضخامت این دستگاه فقط 5/4 میلیمتر است و شما می توانید به میزان چهار گیگابایت اطلاعات موردنظر خود را در آن ذخیره کنید.
دستگاه صوتی قابل حمل1304- CVSJ که قابلیت پشتیبانی از فرمت ASF را هم دارد، امکان اجرای تمام فایل های صوتی را برای شما فراهم می کند.این دستگاه برنامه های موج FM رادیو را هم پخش می کند و با ورودی 2.0 USB به شما امکان می دهد فایل های صوتی موردنظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انتقال دهید.

ضخامت این دستگاه دیجیتالی به اندازه ضخامت چهار کارت اعتباری بوده و هم اکنون با قیمت 55/39 دلار وارد بازارهای جهانی شده است.

- دستگاه قابل حمل جدید برای بازی کامپیوتری در دنیای دستگاه های قابل حملی که قابلیت اجرای بازی های کامپیوتری را دارند، تنوع چندانی وجود ندارد و کاربران مجبورند از بین PSP سونی یا Nintendo DS، یکی را انتخاب کنند اما به تازگی دستگاهی با نام Taijia Lok 860S وارد بازار شده است که می تواند با PSP و Nintendo DS رقابت کند.این دستگاه یک نمایشگر لمسی 8/2 اینچی دارد و به یک دوربین دو مگاپیکسلی نیز مجهز شده است تا امکان عکسبرداری و فیلمبرداری از محیط پیرامون نیز برای شما فراهم شود.

دستگاه قابل حمل Taijia Lok 860S به خروجی AV، ورودی USB، میکروفن و ... مجهز شده و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD را هم دارد.این دستگاه دیجیتالی در دو مدل یک و دو گیگابایتی ساخته شده است که هر کدام از آنها به ترتیب با قیمت های 58 و 73 دلار در بازار فروخته می شوند.

 شرکت سازنده Taijia Lok 860S ادعا می کند محصول جدید آنها می تواند بازی های کامپیوتری سنگین و حجیم را نیز اجرا کند.

 - موشواره های نسل آینده «میزانور ریمن» که یکی از طراحان سرشناس دستگاه های دیجیتالی در جهان محسوب می شود، از طراحی مدل مفهومی موشواره جدیدی با نام Alien Mouse خبر داده است که می تواند توجه همه کاربران را به خود جلب کند.طراحی این موشواره بسیار دقیق است و کاربران از گرفتن آن در دستان خود احساس خستگی نمی کنند.
بدنه بیرونی این موشواره از ژل های نرم و سلول های گیاهی ساخته شده و علاوه براینکه با سیاست های حمایت از محیط زیست سازگاری دارد، احساس آرامش و راحتی را برای کاربران به ارمغان می آورد.این موشواره شامل یک بخش مرکزی می شود که به یک سیستم لرزاننده مجهز شده است تا استرس های کار کردن با کامپیوتر از شما دور شود.
سیستم لرزاننده این موشواره با حرکت های متناوب خود در کف دست کاربر، سعی می کند خستگی های موجود را از بین ببرد.این طراح اعلام کرده است که به زودی نمونه عملی Alien Mouse را تولید و آن را در اختیار شرکت های بزرگ می گذارد تا آن را به تولید انبوه برسانند.

- همه امکانات دیجیتالی در یک دستگاه قابل حمل «ساموئل لائو» دستگاه دیجیتالی قابل حملی طراحی کرده است که برای اجرای بازی های کامپیوتری بسیار مناسب بوده و می تواند امکانات دیجیتالی دیگری را در اختیار کاربران بگذارد.این محصول به یک صفحه کلید کشویی از نوع QWERTY مجهز شده است و کاربران می توانند پس از اتصال این محصول به اینترنت، با این صفحه کلید به راحتی در سایت ها گشت و گذار کنند.

این دستگاه در قسمت پشت یک دوربین دیجیتالی 2/3 مگاپیکسلی دارد و در قسمت جلوی آن نیز یک و ب کم تعبیه شده است تا امکان ارتباطات اینترنتی تصویری نیز فراهم شود.از دیگر امکانات به کار رفته در این دستگاه قابل حمل می توان به حسگرهای حرکتی، نمایشگر لمسی، سیستم مسیریاب GPS، جست وجوگر هوشمند برای پیدا کردن نزدیک ترین PSP، سیستم بی سیم Wi-Fi و ... اشاره کرد.هنوز تاریخ دقیقی برای تولید و عرضه این محصول به بازارهای جهانی اعلام نشده است ولی کارشناسان هدف اصلی از تولید آن را اجرای بازی های کامپیوتری اعلام کرده اند.

 - چراغ هوشمند برای خودروهای جدید شرکت صنعتی Ichikoh ژاپن موفق به ساخت نسل جدیدی از چراغ های LED برای سیستم روشنایی اتومبیل ها شده است که بسیار هوشمند است و می تواند مشکلات کنونی خودروها را برطرف کند. این لامپ ها بسیار هوشمند هستند و می توانند نور منتشر شده از چراغ های چپ و راست جلوی اتومبیل را به صورت جداگانه تنظیم کنند تا فضای جلوی اتومبیل در بهترین حالت ممکن روشن شود.این چراغ های جدید که تنها برای قسمت جلوی اتومبیل طراحی شده اند، شامل 12 هزار چراغ کوچک LED می شوند که نور آنها با یک چراغ HID برابری می کند.
هر کدام از این چراغ های سفیدرنگ LED به یک تراشه هوشمند متصل هستند و می توانند به صورت مجزا، برای روشن کردن قسمت جلوی اتومبیل عمل کنند.
این چراغ ها قابلیت تشخیص شرایط مختلف جوی را دارند و می توانند با توجه به مکان های مختلف، عکس العمل های متفاوت نشان دهند.
چراغ های LED کوچک، جاده های پرپیچ و خم را نیز تشخیص می دهند و نور خود را به صورت منحنی و زاویه دار منتشر می کنند. این چراغ ها در فضای بارانی یا مه آلود نیز نور بیشتری منتشر می کنند.