پژوهشگران گروه قلب دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در نخستين حضور خود در هشتمين دوره مسابقات بين‌المللي قلبي عروقي كه در آمريكا برگزار شد با ارائه دو مقاله مقام نخست را كسب كردند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گروه قلب دانشكده مهندسي مكانيك اين دانشگاه كه در زمينه تشخيص بيماري‌هاي قلبي فعاليت مي‌كند از سه سال پيش فعاليت خود را آغاز كرده است و با همكاري يك تيم شش نفره از دانشجويان در اولين حضور خود در اين مسابقات به اين مقام دست يافتند و كشورهاي كانادا، آلمان و انگليس به ترتيب در مقامهاي بعدي قرار گرفتند.

گفتني است، اعضاي تيم دانشجويي شركت كننده در اين مسابقات را حميد سعدآبادي، علي جلالي، مسعود قاسمي، پرهام قربانيان، حامي گلبياني و محمد عطارد تشكيل مي‌دهند و سرپرستي گروه را دكتر علي غفاري بر عهده دارند.

اين مسابقات كه توسط مركز فيزيونت دانشگاه MIT آمريكا برگزار مي‌شود هر ساله با انتخاب موضوعي اساسي، فعاليت‌هاي پژوهشي مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي جهان را در زمينه معايب قلب به چالش مي كشد.

به گزارش ايسنا، موضوع مسابقه سال جاري كه در دانشگاه دوك آمريكا برگزار شد تعيين دقيق محل شدت انفاركتوس قلبي با توجه به داده‌هاي سيگنال الكتروكارديوگرام بيمار با استفاده از روشهاي پردازش سيگنال تعيين شده بود.

به زعم محققان، پيشرفت‌هاي حاصله در چند سال اخير در زمينه تشخيص عيب قلب با روش‌هاي پردازش سيگنال كه با همكاري مشترك دانشكده‌هاي مهندسي و پزشكي حاصل شده، افق‌هاي روشن و نزديكي را براي پيشگيري از عوارض قلبي جبران ناپذير از طريق تشخيص به موقع نارسايي‌هاي قلبي فراهم كرده است.