محققان اعلام کردند که ترکیبات خاصی از کاکائو می تواند جریان خون در مغز را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماده "فلاوانول" ماده ای مغذی موجود در کاکائو است که می تواند در سلولهای مغز به عنوان ضد اکسیداسیون و ضد عفونت کاربرد داشته باشد. این خصوصیات شیمیایی می تواند سلولها و نسوج مغز را از آسیب حفظ کرده و در نتیجه مانع بروز بیماریهای قلبی و سرطان شود.

محققان بر این باور بودند که استفاده از غذا و نوشیدنی هایی که حاوی این ماده هستند می تواند فرایند مشکلات مغزی را با کاهش رو به رو کند و برای اثبات آن بر روی 34 فرد 59 تا 83 ساله که اعتیاد نداشته و به بیماریهایی نظیر دیابت یا فشار خون مبتلا نبودند، آزمایش به عمل آوردند.

افراد مورد آزمایش در یک گروه میزان 450 میلی گرم از فلاوانول را دو بار در روز مصرف کرده و گروه دوم مقدار 18 میلی گرم از آن را مورد استفاده قرار دادند و سپس برای بررسی توسط دستگاه فراصوتی به آزمایشگاه منتقل شدند.

بر اساس گزارش CBCNEWS، پس از گذشت یک هفته میزان تقویت جریان خون در افرادی که میزان بالایی از فلاوانول را مصرف کرده بودند 8 درصد افزایش یافته بود که در هفته دوم به 10 درصد رسید. در عین حال بهبود جریان خون در افرادی که میزان بیشتری از این ماده را مصرف کرده بودند بسیار چشمگیرتر از کسانی بود که میزان کمتری از این ماده را مصرف کرده بودند.

محققان با مشاهده این نتایج اعلام کردند که ماده فلاوانول موجود در کاکائو می تواند در بهبود شرایط مغز برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهایی مانند جنون و سکته مغزی بسیار موثر باشد.