محققان کشور موفق به تولید امولسیفایر گیاهی شدند که قادر است بدون ایجاد آلودگیهای زیست محیطی باعث بهبود طعم و کیفیت محصولات غذایی، افزایش زمان ماندگاری مواد غذایی به ویژه در تولید انواع کیکهای اسفنجی و بهبود بافت نان تا 50 درصد شود.

مهندس سید امیر مظلومی مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر امولسیفایر را ترکیبی دانست که با قرار گرفتن در میان آب و چربی میان آنها ارتباط ایجاد می کند که این امر باعث ایجاد شیرابه می شود.

وی نبود این ماده در محصولات غذایی حاوی آب و چربی مانند شیر و سس مایونز را عامل نا پیوستگی مواد و نامطبوعی طعم آنها دانست و گفت: امولسیفایر به دست آمده پایه گیاهی دارد و از تمام گونه های گیاهی به نام "آکانتوم فیلوم" استخراج شده است که به دلیل داشتن ماده "ساپونین" ویژگیهایی چون کف کنندگی و امولسیون کننده به این ترکیب می دهد. 

مجری طرح به کاربردهای این ماده اشاره کرد و افزود: امولسیفایر در صنایع غذایی چون نان و سریال غلات مانند نان، ‌نانهای فانتزی و حجیم، ‌بیسکوئیت ‌و کیک سازی،‌ شکلات سازی ‌ و همچنین صنایع لبنی مانند انواع پنیرهای فرآوری شده و انواع سس ها کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امولسیفایر مورد استفاده از ژاپن و کشورهای غربی خریداری می شود، تاکید کرد: امولسیفایرهای وارداتی عمدتا از نوع  شیمیایی هستند این در حالی است که ماده ای که به دانش فنی آن دست یافتیم پایه گیاهی دارد که به راحتی در آب حل می شود و آلایندگی های زیست محیطی نیز ایجاد نمی کند.