دانشمندان به تازگی تصويری از سياره‌ای كه به دور ستاره‌ای همانند خورشيد می‌گردد، تهيه كردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشمندان در خارج از منظومه شمسی از سیاره‌ای تصویر گرفتند كه این سیاره به دور ستاره‌ای همانند خورشید منظومه شمسی در حال گردش است.
ستاره‌شناسان دانشگاه تورنتو با استفاده از تلسكوپ زمینی «Gemini North» در هاوایی موفق به گرفتن تصویر از این سیاره شدند و اعلام كردند این سیاره تقریبا هم اندازه سیاره مشتری است اما جرم آن بیشتر از این سیاره است و همچنین سطح آن از مشتری گرم‌تر است.
بر اساس این گزارش این سیاره و ستاره آن در كهكشان ما، كهكشان راه‌شیری، قرار دارند و در حدود 500 سال نوری از زمین فاصله دارند و سال نوری مسافتی است كه نور در طی یكسال طی می‌كند و در حدود 6 تریلیون مایل (10 تریلیون كیلومتر) است.
ری جایاواردهانا یكی از دانشجویان دانشگاه تورنتو گفت: همیشه تصویربرداری از یك سیاره خارج از منظومه شمسی كه به دور ستاره‌ای می‌گردد، جزء رویاها و اهدافمان بوده و حال كه این ستاره بسیار شبیه خورشید منظومه شمسی است، یك موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این ستاره و سیاره نیاز به مطالعات بیشتر است و امكان دارد به دست آوردن اطلاعات تا دو سال دیگر طول بكشد.