مسئول برگزاری مسابقات برنامه نویسی گفت: نهمین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM دانشجویی و اولین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM دانش آموزی منطقه ای 16 آذرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

دکتر محمد قدسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سال جاری اولین دوره از مسابقات برنامه نویسی دانش آموزی نیز به همراه مسابقات برنامه نویسی دانشجویی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همچنین پنجمین دوره از مسابقه برنامه نویسی اینترنتی نیز در 17 آبان ماه برگزار می شود و دانشگاه ها می توانند از طریق این مسابقه تیم های خود را برای نهمین دوره مسابقات ACM انتخاب کنند.

مسئول برگزاری مسابقات ACM منطقه ای در ایران گفت: در مسابقه اینترنتی محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان برای شرکت در این مسابقه می توانند از طریق اینترنت اقدام به ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین تا کنون 4 تیم از کشور پاکستان و یک تیم از تایوان در نهمین دوره مسابقات دانشجویی ACM ثبت نام کرده اند.

قدسی با بیان اینکه این مسابقات به صورت منطقه ای در ایران برگزار می شود، گفت: مسابقات منطقه ای جزئی از سی و دومین دوره مسابقات جهانی برنامه نویسی است که 6 تا 10 آوریل 2008 همزمان با فروردین 1387 در دانشگاه آلبرتا کانادا برگزار می شود و تیم های برگزیده نهمین دوره مسابقات ACM در سی و دومین دوره شرکت می کنند