شرکت iMate از آن دست شرکت‌هایی است که سال‌های درازی را در عرضه PDA در دنیا وقت صرف کرده و بی شک یکی از بهترین‌های دنیای مخابراتی نیز محسوب می‌شود.

گوشی مدل PDAl این شرکت از طرحی زیبا و جذاب پیروی می‌کند. دو سوی چپ و راست گوشی توسط پلاستیک مشکی احاطه شده است که در بین این دو، رگه مشکی سطح فلزی و نقره‌ای رنگ گوشی به چشم می‌خورد.
نصف گوشی را تقریبا صفحه نمایشی 65 هزار رنگ که از نوع TFT است، پوشانده است. این صفحه نمایش 6 سانتی‌متری که حالت مربعی شکل دارد برای سهولت در وارد کردن اطلاعات به صورت لمسی یا Touch Screen طراحی شده است.


در بالاترین قسمت سطح رویی بدنه خروجی صدای stereo وجود دارد. در زیر همین خروجی نازک، هشدار دهنده‌ای برای Inbox وجود دارد، که به محض دریافت پست الکترونیکی یا SMS و یا MMS با رنگ آبی بسیار خوش رنگی خودنمایی خواهد کرد.
بدنه PDAL بسیار خوش دست و از نظر طراحی فوق‌العاده است. این گوشی که در خانواده PDAها جای گرفته است، صفحه کلیدی حرفه‌ای برای ورودی اطلاعات ندارد. صفحه کلید موجود روی این گوشی به دو دكمه میانبر، کلید Navigation، کلیدهای برقراری تماس و رد تماس، کلید خاموش و روشن و کلید ویندوز و دكمه OK ختم می شود.
در کل می توان گفت که این گوشی با طول 112 میلی‌متر، عرض 56 میلی‌متر و پهنای 17 میلی‌متر و وزن 116 گرم به راحتی در هر دستی جای می‌گیرد.
در مورد PDAL می‌توان گفت که برای همه نوع سلیقه‌ها هماهنگ شده است؛ در واقع این گوشی با بهره‌گیری از حافظه داخلی 128 مگابایتی و پشتیبانی از حافظه جانبی 64 مگابایتی مدل MicroSD توانایی استفاده از موسیقی با فرمت MP3 را در اختیارتان قرار داده است. همچنین PDAL مجهز به دوربین 2 مگاپیکسلی است که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت تصویری بالا را ثبت کند.
یکی از عیب‌های اساسی این گوشی در عدم پشتیبانی از نسل سوم شبکه مخابراتی (3G) است، اما با وجود این با کمک از شبکه مخابراتی 2.5G می‌توانيد از خدمات ارائه روی این شبکه و همچنین از سیستم GPRS مبنی بر شبکه محلی بی سیم 802.11b/g استفاده کنید. ارسال و دریافت MMS نیز بخشی از موجودیت PDAL است که در خدمت شما قرار گرفته است.
وجود باتری mAh Li-Ion 1500  سبب شده تا 7 ساعت زمان مکالمه و 12 روز حالت StandBy، PDAL را برای مدت طولانی قابل استفاده کند، علاوه بر این، زمان شارژ این گوشی در کمتر از 15 دقیقه امکان پذیر بوده، که قابلیتی بزرگ برای آن به شمار می‌رود.
مهمترین خصیصه گوشی نوع سیستم عامل آن است و خوشبختانه PDAL نیز از Windows Mobile 5.0 استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این ویندوز می‌توان به نسخه جدیدی از Office که به آن نام «Office Mobile» را دادند اشاره داشت، در این نسخه برنامه Power Pont اضافه شده، برنامه Excel قادر است که از نمودارهای گرافیکی استفاده کند و در برنامه Word، کاربر می‌تواند از جدول و تصاویر در بهینه سازی فایل خود استفاده کند.
مغناطیس نام مستعاری بود که مایکروسافت بر نسخه چهارم ویندوز موبایل گذاشت. مغناطیس همچون دیگر خویشاوندان خود بر پایه Windows CE است که در ماه می سال 2005 معرفی شد. اما خصوصیت برجسته این ویندوز، علاوه بر حفظ پیشینه خود، پشتیبانی از زبان برنامه نویسی NET. است.
از دیگر مواردی که می توان آن را به نوع سیستم عامل موجود روی این گوشی مرتبط كرد، پخش کننده موسیقی PDAL است. روی این گوشی Windows Media Player نسخه 10 برای پخش موسیقی در نظر گرفته شده است.
علاوه بر فرمت MP3 در بخش صوت و صدای این گوشی، می توان به فرمت‌هایی چون MIDI، WMA،AMR و WAV اشاره داشت.
خوشبختانه این گوشی از همه روش‌های برقراری ارتباط یعنی بلوتوث، USB، Wifi و مادون قرمز پشتیبانی می‌کند. بلوتوث در PDAL از نسخه دوم است که توانایی برقراری ارتباط با همه مدل‌های بلوتوث را تا فاصله 10 متر دارد.
گوشی PDAL محصول شرکت i-Mate در ایران با گارانتی شرکت «تحلیلگر داده‌ها» با قیمت 450 هزار تومان در دسترس است.