مدير كل پاركها و مراكز رشد وزارت علوم‌ گفت: در هفته پژوهش و فناوري نمايشگاه پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد از 24 تا 28 آذر در سالن كانون آفرينش‌هاي فرهنگي هنري، برگزار مي‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، ژاله مجيب در يك نشست خبري افزود: اين نمايشگاه در فضايي به مساحت 3 هزار متر مربع برگزار مي‌شود و در اين نمايشگاه 150 اختراع، 60 واحد فناور كه موفق به كسب جوايز معتبر شده‌اند، حضور دارند و به معرفي ظرفيت‌هاي خود خواهند پرداخت.
وي در ادامه با اشاره به اين‌كه اولويت اعطاي مجوز براي ايجاد پارك‌هاي علم و فناوري با مراكزي است كه در مصوبات سفرهاي استاني آمده است، گفت: بر اساس مصوبات سفرهاي استاني، تاكنون مجوز ايجاد پارك‌ علم و فناوري در استان‌هاي آذربايجان غربي، همدان و كرمانشاه صادر شده است و هم اكنون مجوز ايجاد پارك در بوشهر و 2 مركز رشد در چهارمحال بختياري و اردبيل در دست بررسي است. ايجاد پارك در استان‌هاي قزوين، گرگان و مازندران نيز تا پايان امسال بررسي خواهد شد.
مدير كل پارك‌ها و مراكز رشد وزارت علوم ادامه داد:‌ پارك علم ‌و فناوري كودك و نوجوان اصفهان نيز موفق به دريافت مجوز و موافقت هيئت وزيران شده و هم اكنون كار احداث ساختمان آن آغاز شده است.
وي با اشاره به پارك‌هاي علم و فناوري استان تهران خاطرنشان كرد: پارك فناوري پرديس هم اكنون در حال بهره‌برداري است و پارك علم و فناوري دانشگاه تهران و تربيت مدرس نيز در حال پذيرش شركت‌هاي فناوري هستند و مجوز تأسيس پارك فناوري جهاد دانشگاهي نيز در دست بررسي است.