امیر سرتیپ امیر حاتمی
جانشین وزیر دفاع با اشاره به تجهزات نوسازی شده در نیروی دریایی با برنامه‌ریزی مدون گفت:ناوشکن‌های جدید کلاس موج در سال‌های 94، 95 و 96 ساخته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران طراحی ساخت و الحاق ناوشکن دماوند در جمع خبرنگاران با تقدیر از دانشمندان و جوانان غیور ایران اسلامی در ساخت این ناوشکن اظهار کرد:ناوشکن دماوند با دانش صد در صد بومی و با اراده جوانان ایرانی ساخته شده است.

وی دانشگاه افسری امام خمینی (ره) در نوشهر را از مراکز مهم آموزشی عنوان کرد و گفت:تحصیل‌کنندگان در این دانشگاه ضمن فراگیری آموزش‌های علمی آموزش‌هایی که برای خدمت مورد نیاز است را نیز سپری می‌کنند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه ساخت ناوشکن دماوند توسط دانشمندان ایرانی در زمان تحریم‌ها صورت گرفت تصریح کرد:ساخت این ناوشکن در زمانی که ایران اسلامی در تحریم ناجوانمردانه دشمنان قرار داشت برای کشور عزت‌آفرین بود.

حاتمی با بیان اینکه ناوشکن دماوند نسل دوم ناوشکن جماران است افزود:ناوشکن دماوند دارای قابلیت‌های بیشتری در حوزه تجهیزات و تسلیحات،حمل نفرات و قدرت مانور و چالاکی بالایی نسبت به ناوشکن جماران است.

وی ناوشکن دماوند را یک ناوشکن کامل و ابرسامانه خواند و گفت: این ناوشکنی کاملا عملیاتی است.

جانشین وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه نوسازی تجهزات نیروی دریایی برنامه‌ریزی مدونی صوت گرفته است، یادآور شد:ناوشکن‌های جدید کلاس موج در سال‌های 94، 95 و 96 ساخته خواهند شد.

حاتمی با بیان اینکه در ساخت و تهیه تجهیزات صنایع دریایی از دانش بومی استفاده می‌شود، اضافه کرد: در ساخت ناوشکن‌های جدید از عمق بومی‌سازی عمیق‌تر و از تجهیزات جدیدتری استفاده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت ادوات نظامی خاطرنشان کرد:در ادوات نظامی به هیچ‌وجه محدودیت نداریم و متناسب با نیاز، تجهیزات تامین و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌دهیم.

منبع: ایسنا