خودروی برقی تسلاموتورز رکورد فروش را زد
فروش خودروساز برقی تسلاموتورز در سه ماهه دوم امسال 52 درصد رشد کرد و به بالای 11 هزار خودرو رسید.

فروش خودروساز برقی تسلاموتورز در سه ماهه دوم امسال 52 درصد رشد کرد و به بالای 11 هزار خودرو رسید.فروش این شرکت در سه ماهه اول از 10 هزار خودرو عبور کرده بود و در سه ماهه دوم موفق شد این رکورد را شکسته و 11 هزار و 507 دستگاه فروش کند.تسلا تنها یک خودرو تولید می‌کند که سدان "مدل اس" است اما الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز ماه گذشته اظهار کرد انتظار دارد فروش شاسی بلند "مدل ایکس" را در سه تا چهار ماه آینده آغاز کند.

این خودروساز آمریکایی سال 2015 را با 20 هزار ثبت نام برای "مدل ایکس" آغاز و اعلام کرده است امسال قصد دارد 55 هزار دستگاه سدان "مدل اس" و شاسی بلند "مدل ایکس" را تحویل دهد.

با اینهمه این خودروساز هشدار داد رکورد فروش این شرکت منعکس کننده نتایج مالی کلی نیست زیرا در شرایطی که تولیدش را افزایش داده با ضرر روبرو شده و با وجود رکورد فروش در سه ماهه اول، 154 میلیون دلار ضرر کرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این شرکت امیدوار است نمونه اولیه خودروی جدیدش که سدان "مدل 3" نام دارد، در مارس رونمایی کند. مدل جدید نصف 70 هزار دلار قیمت پایه "مدل اس" قیمت خواهد داشت و احتمالا اواخر سال 2017 روانه بازار می‌شود.

منبع: ایسنا