میگرن
محققان از درماني نويد بخش براي بيماري ميگرن خبر دادند.

به نوشته شماره امروز روزنامه اينديپندنت در اينترنت:يک پزشک انگليسي سرپرستي تلاش ها براي ازمايش دارويي
را بر عهده دارد که ممکن است پايان بخش رنج هزاران مبتلايان به ميگرن باشد.
جان چمبرز متخصص قلب در بيمارستان گاي در لندن ميگويد نتيجه ازمايش داروي ضد لخته کلوپيدوگرل بر روي پنج بيمار مبتلا به ميگرن در برخي موارد بسيار خوب بود.
اکنون ازمايش وسيع تري بر روي دويست و هشتاد بيمار در جريان است که انتظار مي رود نتايج ان سال اينده منتشر شود.اگر اين دارو موثر از اب درايد مي تواند به معناي خاتمه سردرد،تهوع و حساسيت به نور باشد که ناشي از
حمله ميگرني است.
حد اقل يک نفر در هر ده نفر در انگليس به ميگرن مبتلا هستند و حملات ميگرني ممکن است تا سه روز طول بکشد و مبتلايان پس از هر حمله تا دو روز بي حال اند.مبتلايان به ميگرن به طور متوسط به سيزده حمله در سال دچار مي شوند.
درمان ابداعي دکتر چمبرز بر اين فرضيه مبتني است که ممکن است علت ميگرن لخته هاي کوچک خون باشد که در قلب تشکيل مي شوند،به مغز مي روند و جريان خون را مختل و موجب بروز علايم درد در يک طرف سر ، تهوع و حساسيت به نور مي شوند.
داروي کلوپيدوگرل براي بيماران قلبي تجويز مي شود تا پلاکت هاي خون انها چسبندگي کمتري داشته باشند.پلاکتها پس از گلبولهاي قرمز و سفيد خون اجزاي اصلي سازنده خون هستند که به لخته شدن ان به هنگام اسيب ديدن يک رگ خوني کمک مي کنند.اما اگر پلاکت ها بيش از حد چسبنده باشند خطر ايجاد بي علت لخته هاي خون در رگهاي خوني وجود دارد که با رفتن به ريه ها و مغز مي توانند موجب سکته مرگبار يا امبولي شوند.
دکتر چمبرز معتقد است پلاکت ها نقش مهمي در پيدايش ميگرن در برخي بيماران دارند