"ال‌جی" هم به رجیستری پیوست/ تا آخر سال همه برندها رجیستر می‌شوند
مدیرکل اداره فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مشمولیت برند "ال جی" در طرح رجیستری خبر داد و گفت: از ۲۸ بهمن جاری گوشی‌های این برند رجیستر خواهد شد

مردم فرآیند فعال سازی و انتقال مالکیت را به هنگام خرید و فروش گوشی‌ها انجام دهند

حمید دهقانی‌نیا اظهار کرد: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که مردم بدانند از همین امروز فرآیند فعال سازی و انتقال مالکیت را به ویژه به هنگام خرید و فروش گوشی‌های دست دوم یا گوشی‌های نو که مشمول طرح رجیستری می‌شوند، انجام دهند.

وی همچنین از اجرای طرح رجیستری روی سایر برندها تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در مدت کمتر از یک ماه دیگر برندهایی مانند HTC، SONY، سامسونگ و هوآوی هم به تدریج مشمول اجرای این طرح خواهند شد و تلاش می‌شود تا پایان سال تمام برندها تحت اجرای این طرح قرار گیرند.

مدیرکل اداره فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره چرایی انتخاب برند ال جی برای اعمال سیاست‌های رجیستری توضیح  داد: ال جی در بازار ایران درصد خیلی زیادی از سهم بازار را در اختیار ندارد اما با توجه به اینکه واردات رسمی این برند به نسبت بیشتر است، انتخاب آن فرصتی برای مردم و فعالان عرصه موبایل است تا بتوانند خود را با طرح تطبیق دهند.

وی با یادآوری مجدد اینکه تلاش می‌شود طرح رجیستری پیش از پایان سال جدید در تمام برندها اجرا شود، در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز به غیر از ال جی، برند دیگری هم برای اجرای طرح رجیستری از ۲۸ بهمن مورد بحث بوده است؟ گفت: این برند از قبل انتخاب شده بود. اما لازم بود در جلسه امروز برخی موارد بررسی شود که این اتفاق بیفتد.

دهقانی نیا درباره سایر اعضا و سازمان‌هایی که در جلسه امروز حضور داشتند نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در این جلسه مهمان بوده‌ایم و میزبان سازمان رگولاتوری بوده، بهتر است که اطلاع‌رسانی درباره این موضوع از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات صورت گیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir