مقطع هنرستان ها 5 ساله می شوند
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کمیسیونی برای بررسی و ایجاد دوره کاردانی پیوسته برای هنرجویان دوره فنی و حرفه‌ای و پنج ساله شدن تحصیل در این رشته خبر داد.

۵ ساله شدن هنرستان‌ها و تحصیل در دوره کاردانی پیوسته از سال ۹۸

محسن حسینی مقدم مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش درباره پنج ساله شدن مقطع فنی و حرفه‌ای و کاردانش و زمان اجرای دوره کاردانی پیوسته اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۳ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه وزارت علوم مکلف شده است که دوره کاردانی پیوسته را حتما برگزار کند.

به همین جهت اکنون با وجود تغییر مدیریتی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشتیم؛ جلساتی در وزارت علوم برگزار شد و دوستان مجاب شدند تا این کار را انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون کمیسیون‌هایی با حضور نمایندگان وزارت علوم، آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تدوین محتوا تشکیل شده و جلسات در حال برگزاری است گفت: تلاش می‌شود از سال ۹۸ فارغ التحصیلان هنرستان‌ها بویژه دوره فنی و حرفه‌ای  بتوانند بدون کنکور وارد مقطع کاردانی پیوسته شوند؛ مگر رشته‌هایی که متقاضی آن بالاست و ظرفیت دانشگاه مربوطه به نسبت کمتر است.

با جدیت به سرانجام رسیدن این تکلیف قانونی را دنبال می‌کنیم، حتی پارا فرا تر گذاشته و به دنبال آن هستیم بخشی از نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در هنرستان‌ها را خود دانشگاه فنی و حرفه‌ای از میان همین فارغ التحصیلان که دوره کاردانی را می گذرانند جذب و تامین کنیم.

برقراری دوره کاردانی پیوسته تکلیفی است که قانون برنامه ششم بر عهده وزارت علوم گذاشته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir