واکسن چینی کرونا هم مصونیت ایجاد کرد
پژوهشگران چینی می‌گویند یک واکسن تولید شده برای کووید-۱۹ در این کشور در اغلب افراد شرکت‌کننده در یک کارآزمایی بی‌خطر بوده و پاسخ ایمنی برانگیخته است

موفقیت واکسن چینی کرونا

پژوهشگران چینی می‌گویند یک واکسن تولید شده برای کووید-۱۹ در این کشور در اغلب افراد شرکت‌کننده در یک کارآزمایی بی‌خطر بوده و پاسخ ایمنی برانگیخته است. روش واکسن چینی در واکسنی که با همکاری دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترا-زنکا نیز ساخته می‌شود، هم به کار رفته است.

به نقل از رویترز این واکسن که با همکاری شرکت چینی کان‌سینو بایولوژیکز و واحد پژوهشی ارتش چین ساخته شده است، یکی از چند واکسنی است نتایج آزمایش‌هایشان در انسان‌ها امیدبخش بوده است و آماده ورود به مرحله نهایی کارآزمایی بالینی‌ می‌شوند. واکسن‌های دیگر امیدبخش شامل واکسن‌های شرکت مدرنا، شرکت بایوان‌تک و شرکت اینوویو می‌شوند.

واکسن شرکت کان‌سینو که هنوز باید وارد مرحله نهایی بزرگ کارآزمایی بالینی شود تا معلوم شود تا چه حدی می‌تواند از عفونت با ویروس جدید کرونا در افراد پیشگیری کند، برای آزمایش بر روی سربازان ارتش چین چراغ سبز گرفته است.

پژوهشگران می‌گویند نتایج کارآزمایی مرحله دوم یا مرحله میانی این واکسن که روز دوشنبه ۳۰ تیر در ژورنال لنست منتشر شده است، از پیشرفت به سمت مرحله نهایی یا سوم این واکسن در مقیاس بزرگ حمایت می‌کند.

این واکسن چینی از ویروسی به نام آدنوویروس استفاده می‌کند تا رمز ژنتیکی مربوط به ساخت پروتئین گل‌میخی ویروس جدید کرونا را به درون انسان بدن منتقل کند و باعث ایجاد پاسخ ایمنی به آن شود. این روش در واکسنی که با همکاری دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترا-زنکا نیز ساخته می‌شود، هم به کار رفته است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir