واکسن کرونای روسی باعث ایمنی بدن داوطلبان شد
واکسنی که در انستیتو گامالیای روسیه توسعه یافته به ایجاد ایمنی در بدن شرکت‌کنندگان در آزمایش بالینی منجر شد

موفقیت واکسن کرونای روسی

دانشگاه سچنوف روسیه اعلام کرد در بدن تمام شرکت کنندگان در آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ توسعه یافته در انستیتو گامالیا ایمنی در مقابل ویروس ایجاد شده است.

این درحالی است که روز دوشنبه دومین گروه از داوطلبان شرکت کننده در آزمایش بالینی این واکسن از بیمارستان ترخیص شدند.

النا اسمولیارچاک مدیر مرکز تحقیقات بالینی داروها دانشگاه سچنوف، در پاسخ به سوالی درباره مدت زمان لازم برای ایجاد ایمنی در برابر ویروس گفت: واکنش بدن هر فرد متفاوت است اما به طور معمول چند روز طول می‌کشد تا ایمنی در برابر ویروس در بدن انسان به وجود بیاید.

به گفته اسمولیارچاک سه هفته پس از تزریق واکسن حداکثر واکنش ایمنی در بدن داوطلبان رصد شد. او در این باره افزود: اگر واکسن تاثیرگذار باشد، تحقیقاتی وسیع‌تر انجام می‌شود که تعداد داوطلبان بیشتری در آن شرکت کنند.

این واکسن در انستیتو اپیدمولوژی و میکروبیولوژی گامالیا توسعه یافته و آزمایش بالینی آن هم اکنون در بیمارستان نظامی بوردنکو و دانشگاه پزشکی سچنوف در حال انجام است. این واکسن شامل دو جز جداگانه است که به بدن تزریق می‌شوند. پیش بینی می‌شود این دو جز در کنار یکدیگر ایمنی بلند مدتی نسبت به ویروس کرونا در بدن انسان ایجاد کنند.

واکسن توسعه یافته در انستیتو گامالیا همراه ۲۲ واکسن بالقوه دیگر در فهرست نظارت سازمان جهانی بهداشت قرار دارند و طبق برنامه‌ریزی‌ها سه مرحله آزمایش‌های کلینیکی آن تکمیل خواهد شد.

نخستین مرحله آزمایش بالینی این واکسن روسی هفته گذشته در دانشگاه سچنوف پایان یافت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com