سازنده واکسن کرونا: شرایط به زودی عادی می‌شود
احتمال می‌رود که دو شرکت آلمانی و آمریکایی به‌طور مشترک نخستین واکسن کرونا را به بازار عرضه کنند و به اعتقاد رئیس شرکت آلمانی بایون‌تک، زمستان آینده شرایط عادی خواهد بود.

تابستان، امکان خوبی برای کاهش ابتلا



 اوگور شاهین، رئیس شرکت آلمانی بایون‌تک در مصاحبه‌ای مدعی شد که اگر واکسن کرونای مشترک دو شرکت بایون‌تک و فایزر به‌زودی روانه بازار شود، امید به این که زمستان سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰) شرایطی عادی بشود، زیاد است.

وی در گفت‌وگویی با شبکه خبری بی‌بی‌سی تاکید کرد: با تحولاتی که اخیرا در زمینه گسترش ویروس کرونای جدید (سارس‌کوو۲) صورت گرفته است، امسال زمستان سختی خواهیم داشت.

او تاکید می‌کند که حتی اگر در سال جاری میلادی واکسن شرکت او به بازار عرضه شود، تاثیری بر شمار مبتلایان تا چند ماه آینده نخواهد داشت.

بایون‌تک و فایزر در حال فراهم کردن شرایط برای ارائه ۳۰۰ میلیون دوز واکسن تا آوریل سال آینده هستند.

پرفسور شاهین معتقد است که در طول تابستان شاهد موفقیت‌هایی در زمینه مقابله با سارس‌کوو۲ خواهیم بود، به‌ویژه این که در فصل گرما شمار مبتلایان کاهش می‌یابد.

به گزارش دویچه‌وله، با وجود این که برخی محققان آلمانی نسبت به موفقیت واکسن بایون‌تک و فایزر تردید دارند، کمیسیون اتحادیه اروپا با آنها بر سر بستن یک قرارداد کلان به توافق رسیده‌ است. قرار است کمیسیون در گام نخست ۳۰۰ میلیون دوز آن را سفارش بدهد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir