توضیح حریرچی درباره واکسن ایرانیِ کرونا
معاون کل وزارت بهداشت گفت: تولید واکسن ایرانی با رعایت بهترین استانداردها تولید می‌شود

تولید واکسن ایرانی با رعایت بهترین استانداردها

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا توصیه کرد: صله رحم و دورهمی را با توجه به شیوع کرونا به سال‌های بعد موکول کنید لذا هرگونه اجتماع شب یلدا منجر به اوج‌گیری بیماری کرونا می‌شود.

وی ضمن تبریک روز پرستار گفت: مشکل اصلی پرستاران اصلی کمبود نیرو بود که خوشبختانه نیروهای پرستاری استخدام شدند و اکنون به دنبال پرستاران جدید هستیم، در چند ماه اخیر در پایه حقوق پرستاران تا حدی افزایش داده شد کارانه‌های معوق و پرداخت‌های معوق به روز شده است و امیدواریم در زمینه موعد بازنشستگی پرستاران نیز اقدامات خوبی انجام دهیم.

حریرچی افزود: مصونیت در برابر بیماری کرونا دائمی نیست اما همین حالا مواردی از افرادی که مبتلا شدند و دوباره به این مبتلا شده‌اند وجود دارد و لذا توصیه می‌شود تغییری در رفتار اجتماعی این افراد صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه در سه جبهه برای تامین واکسن در حال تلاش هستیم گفت: تولید واکسن ایرانی با رعایت بهترین استانداردها تولید می‌شود، تولیدکنندگان واکسن اعلام کرده‌اند که از این واکسن برای جلب اعتماد مردم استفاده می‌کنند. خرید واکسن‌های خارجی و همچنین تولید مشترک در دستور کار قرار دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com