طریقه کار کردن دستگاه کمی باور نکردنی است...

"محمد بن عباس" کار بسیار بزرگی کرد. او توانست زندگی گروه بزرگی از مردم را در کشورش متحول کند. شاید در حد یک انقلاب صنعتی! او توانست یخچالی را بسازد که بدون برق خنک کند. اگر تا آخر همراه باشید شما هم به او آفرین بگویید!

طریقه کار کردن دستگاه کمی باور نکردنی و خنده دار است. این دستگاه که بهتر است نام کوزه در کوزه را در آن بگذاریم به این صورت کار می کند که شما یک کوزه کوچکتر را درون یک کوزه بزرگتر می گذارید. سپس در بین دو کوزه را با ماسه نرم و خیس پر می کنید. سپس مواد غذایی را درون کوزه کوچکتر
می گذارید.

با یک پارچه مرطوب روی آن را می پوشانید و آنرا در یک محیط دنج و خنک قرار می دهید. گرمایی که برای تبخیر رطوبت دستمال به کار می رود از مواد غذایی تهیه می شود و این گونه غذاها خنک می ماند. به همین سادگی. بعید می دانم که چنین ایده به فکر شما نرسد!
حتما شما می گویید این که چیز سختی نبود. من به شما می گویم هر چند سخت نبود اما بهتر بود شما این را می ساختید و جایزه 100 هزار دلاری را مال خود می کردید! بله، 100 هزار دلار جایزه ساخت چنین چیز ساده ای بود. موسسه رولکس آوارد همواره مشوق طرحهای جالبی بوده است که زندگی مردم را بهتر سازد.در قلب کشور محمد، نیجریه، دمای هوا در بعضی قسمتها به 90 درجه فارنهایت هم می رسد. در این دما هر چیزی زنده زنده کباب می شود. حال حساب کنید در قسمتهای زیادی از کشور نسبتا فقیر نیجریه مردم از نعمت برق بی بهره هستند.
در این دما چیزهای مانند گوجه فرنگی در عرض سه روز فاسد می شود. سبزی پر مصرفی مانند اسفناج آفریقایی در عرض نیم یک روز کاملا نابود می شود. اختراع محمد با تمام سادگی این مدتها را بسیار افزایش داد. برای مثال همان اسفناج حالا تا یک هفته ماندگاری دارد و سیب زمینی و گوجه تا 3 هفته سالم می مانند. دیگر مردم فقیر و فقیرتر نمی شوند چون حالا یخچال دارند!
دختران به مدرسه می روند
در کشور نیجریه در مناطق بسیار زیادی دختران مجبورند بیشتر از چند کلاس درس نخوانند و درس را رها کرده به سوپرمارکتها بروند تا به خاطر کمی مواد غذایی فروشندگی کنند. مردم نیجریه می گویند درس چه ارزشی برای دختران می تواند داشته باشد در حالی که غذایی پیدا نمی شود که بخورند؟ اختراع محمد دختران بسیاری را خوشحال کرده است چرا که یک روز ماندگاری بیشتر یعنی صرفه جویی در خیلی از هزینه ها. خودتان حساب کنید. اگر همین الان کل مواد غذایی یخچال و فریز شما فاسد شود چقدر باید دوباره هزینه کنید تا دوباره یخچالتان را پر کنید؟

 منبع:p30donload