نتیجه مطالعات جدید از فواید قابل توجه شكلات تلخ ( سیاه) برای سلامتی انسان خبر می دهد.
نشریه اینترنتی آرام در این زمینه نوشت، شكلات های سیاه با توجه به دارا بودن تركیب شیمیایی فلوونوئید ، سبب افزایش ترشحات اسید نیتریك در بدن می شوند و اسید نیتریك هم نقش اساسی در كنترل فشار خون در حد طبیعی دارد .
همچنین با توجه به این كه فلوونوئید نوعی آنتی اكسیدان برگرفته از كاكائوست ،این ماده ، هم در نوشیدنی های كاكائویی و هم در شكلات های كاكائو یی وجود دارد .
در این مطالعه به گروهی از داوطلبان، نوشیدنی های حاوی كاكائو نوشانده و پس از مدتی ثابت شد، افزایش اسید نیتریك در بدن آنان سبب بهبود قابل ملاحظه كاركرد كلیه ها و جریان خون شده است.
در نتیجه ی این مطالعه همچنین به عوامل موثر در احساس نوعی راحتی و خرسندی در مصرف كنندگان شكلات های تیره اشاره شده و آمده است، كافئین موجود در این نوع شكلات ها سبب می شود ، دستگاههای عصبی عملكرد بسیار موثر تری داشته باشند و این موضوع سبب می شود، مصرف كننده به سرعت احساس شادابی كند.
در ادامه این تحقیق آمده است، در این نوع از شكلات ها، مقداری شكر موجود است كه سبب افزایش ترشح هرمون سرو تونین می شود و این هورمون در تنظیم وضع مزاجی انسان بسیار موثر است .
در ادامه این مطالعه درباره  مصرف بی رویه این شكلات ها هشدار داده شده و آمده است، مصرف بی رویه این شكلات ها سبب اعتیاد به آنها می شود، در چنین شرایطی در صورت دردسترس نبودن این شكلات ها، فرد معتاد احساس خستگی و افسردگی خواهد كرد.
همچنین دكتر جو وینسر، استاد شیمی و كارشناس خبره تولید و تهیه شكلات در دانشگاه اسكرانتون پنسیلوانیا در باره احساس برخی مصرف كنندگان شكلات در باره مضرات آن گفت: این برداشت برای كسانی كه در مصرف شكلات های سیاه میانه رو هستند، برداشتی اشتباه است، زیرا این شكلات ها مثل میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اكسیدان هستند و آنتی اكسیدانها نیز برای سلامتی انسان بسیار مفید است.
به نقل از شبکه خبر