امشب ماه در مقارنه با سیاره زحل قرار دارد و با كمك این پدیده، علاقه‌مندان به مشاهده این سیاره در آسمان می‌توانند آن را با كمك ماه به سادگی پیدا كنند.

حمید رضا شهشهان منجم آماتور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس با اعلام این خبر گفت: جدایی زاویه‌ای ماه و زحل در ابتدای شب و پس از تاریك شدن آسمان در كمترین میزان است. ساعتی پس از غروب خورشید، ماه بیش از 60 درجه از افق جنوب شرقی ارتفاع خواهد داشت و سیاره زحل به صورت جرمی نسبتاً پر نور در سمت چپ و بالاتر از آن دیده می‌شود.
وی ادامه داد: جدایی زاویه‌ای ماه و زحل در این زمان حدود 2.52 و نیم درجه است. به تدریج تا ساعات آینده، این فاصله آن‌ها از هم بیشتر خواهد شد و با چرخش زمین به دور محورش، ماه و زحل به سوی افق مغرب تغییر مكان خواهند داد.
شهشان تصریح كرد: ماه و زحل حدود ساعت 4:15 بامداد در افق غرب غروب خواهند كرد. پیش از آنكه ارتفاع این دو بیش از حد كاهش یابد و در پس افق پنهان شوند، می توان سیاره زحل را در فاصله 4 (چهار) درجه‌ای سمت راست ماه مشاهده كرد.
وی افزود: البته در نزدیكی ماه و زحل، ستاره كم نورتری نسبت به سیاره زحل دیده می شود كه قلب الاسد نام دارد و پر نورترین ستاره صورت فلكی اسد (شیر) است. اگر رنگ سیاره زحل را با این ستاره مقایسه كنیم، می‌توانیم متوجه شویم كه رنگ زحل متمایل به زرد است. سیاره زحل ششمین سیاره منظومه شمسی از نظر نزدیكی به خورشید است و به خاطر حلقه هایی كه در اطرافش قرار دارند از نظر بسیاری از رصدگران، زیباترین سیاره در نمای تلسكوپی است. با تلسكوپ‌های مناسب آماتوری به راحتی می‌توان این حلقه‌ها را در اطراف قرص این سیاره تشخیص داد.