عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ابتلا افراد به برخی آلرژی های مزمن خبر داد که در تمام طول سال فرد مبتلا را درگیر می کند.
 

دکتر محسن نراقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بعضی از آلرژی ها مزمن و دائمی هستند که در تمام طول سال فرد را مبتلا می کنند.

وی بیشترین علت ابتلا افراد به این قبیل آلرژی ها را ناشی از گرد و خاک منازل عنوان کرد و افزود: موجودات ریزی به نام "مایت" ها هستند که در فرش، مبلمان و رختخواب افراد وجود دارد.

این فوق تخصص راینولوژی، تعویض ملحفه رختخواب و همچنین باز گذاشتن در و پنجره به هنگام نظافت را، برای پیشگیری از انتقال این موجودات به دستگاه تنفسی افراد موثر دانست و تصریح کرد: نگهداری حیوانات خانگی و اهلی، یکی دیگر از عوامل مهم آلرژی زا است.

نراقی با اشاره به اینکه همه افراد در هر سنی و حتی شیرخواران نیز در معرض ابتلا به آلرژی ها قرار دارند، گفت: ابتلا به آلرژی ها در کودکان، می تواند منجر به عفونت در گوش میانی و همچنین بروز عارضه در دستگاه تنفس فوقانی کودک شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: ابتلا به آلرژی ها در کودکانی که دچار بزرگی لوزه هستند، بیشتر اتفاق می افتد.