رئيس دانشگاه تبريز گفت: در سال جاري دانشگاه تبريز بدون آزمون و با بررسي سوابق علمي دانشجويان، در مقطع دكترا دانشجو مي‌پذيرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس ، محمد حسين سرورالدين صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه تبريز در 1324 تاسيس شده و دومين دانشگاه ايران بعد از دانشگاه تهران است.
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي دانشگاه تبريز بعد از پيروزي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد:‌ در سال 57 ساختمان‌هاي آموزشي در حدود بيش از 14 مترمربع بوده كه هم اكنون اين فضا بيش از 51 هزار متر مربع شده است.
رئيس دانشگاه تبريز اظهار داشت: هم اكنون 12 دانشكده در اين دانشگاه فعال هستند و دو دانشكده اقماري صنعتي مرند و كشاورزي اهر تحت نظر دانشگاه تبريز فعاليت مي‌كنند و بزودي دانشكده صنعتي ميانه راه‌اندازي مي‌شود.
وي ادامه داد: هم اكنون اين دانشگاه در حدود 14 هزار دانشجو دارد كه از اين تعداد، دو هزار نفر از اين دانشجويان در مقاطع تحصيلات تكميلي در بيش از 100 رشته كارشناسي، 97 رشته كارشناسي ارشد و 91 رشته دكترا مشغول به تحصيل هستند.
سرورالدين افزود: در سال گذشته در مقطع دكترا در دو رشته برق و شيمي بدون آزمون دانشجو گرفتيم و در سال جاري در تمامي رشته‌هاي مقاطع دكترا بدون آزمون دانشجو مي‌گيريم.
وي اضافه كرد: مدارك و سوابق علمي، فعاليت‌هاي پژوهش و آموزشي دانشجويان متقاضي توسط شوراي داوري بررسي مي‌شود و به اين افراد امتياز داده مي‌شود و بعد از انجام مصاحبه پذيرفته مي‌شوند.