رئيس نوزدهمين كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ايران گفت: بيماری سل كودكان را تهديد كرده و مهم‌ترين گام در درمان سل كودكان تشخيص صحيح و سريع اين بيماری است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری كنگره جامعه متخصصان داخلی ایران ایرج خسرو‌نیا كه به مناسبت برپای كنگره سالانه جامعه متخصصان داخلی ایران كه‌ 10 تا 13 خرداد‌ در تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت، افزود: بر اساس یك پژوهش انجام گرفته در كشور‌ 3/68 درصد كودكان مبتلا به سل در گروه سنی 11 تا 17 سال قرار دارند.
وی ادامه داد: پس از آن نوزادان و كودكان زیر 5 سال با فراوانی‌ 5/17 درصد و رتبه بعدی كودكان‌ 6 تا 10 سال با فراوانی‌ 3/14 درصد قرار دارند.
خسرونیا با اشاره به این‌كه‌ 60 درصد این بیماران پسران و‌ 40 درصد را دختران تشكیل داده‌اند، یادآور شد: با توجه به آمادگی كودكان برای مبتلا شدن به سل و تشخیص ندادن به موقع آن كه سبب مقاوم شدن بیماری به درمان در سنین بالا و ایجاد عوارض می‌شود، ضروری است برای تشخیص و درمان به موقع كودكان مبتلا به سل اقدامات پیشگیرانه و در صورت ابتلا اقدامات درمانی انجام شود.
رئیس نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی، محروم شدن‌ كودكان از بازی، تفریح، تحصیل و داشتن یك زندگی سالم را در كنار هزینه‌های زیاد درمانی و عوارض مربوط به آن از ‌جمله زیان‌هایی دانست كه در صورت بی‌توجهی به امر پیشگیری از ابتلا به سل گریبانگیر كودكان ایرانی خواهد بود.
خسرونیا اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع امسال در نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران و به ویژه در سمپوزیوم عفونی مباحث فوق به منظور هم‌اندیشی میان متخصصان داخلی ایران و ارایه یك راه حل مناسب برای حل این معضل مطرح خواهد شد.
‌نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران با محوریت پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌های عفونی‌ 10 تا 13 خرداد سال 87 در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود.