با راه اندازی نخستين ايستگاه متحرك دريافت تصاوير ماهواره‌ای، جمهوري اسلامی ايران به جمع 10 كشور دارای تكنولوژی ساخت ايستگاه متحرك دريافت تصاوير ماهواره‌ای پيوست.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، نخستین ایستگاه متحرك دریافت تصاویر ماهواره‌ای با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.
مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به اهمیت بهره‌برداری حداكثری از فضا برای توسعه و پیشرفت همه جانبه كشور گفت: نوآوران اقتدار آفرین و مبتكران هوشمند وزارت دفاع با طراحی و ساخت این ایستگاه بسیار پیشرفته، زمینه‌های بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران از فضا را فراهم كردند.
وی با بیان اینكه تمامی مراحل ساخت ایستگاه مذكور شامل فرآیند تحقیقاتی، طراحی زیرساختار و نهایتا ساخت ایستگاه بطور صددرصد بومی، توسط متخصصان غرورآفرین وزارت دفاع صورت گرفته است، گفت: سبك سازی و كاهش وزن از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد ایستگاه مذكور به شمار می‌رود.
وزیر دفاع افزود: ساخت این ایستگاه جدید به كشور این امكان را خواهد داد تا علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و افزایش تولید داده‌های مكان محور سنجش از راه دور، موانع موجود در مسیر چرخه حضور ایران در فضا را حذف كند.
محمدنجار در ادامه اظهار داشت: این دستاوردهای گرانسنگ در تداوم حماسه‌های سترگی همچون فتح خرمشهر، قدرشناسی از ایثار و جانفشانی شهدا، جانبازان و رزمندگان می‌باشد. زیرا حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس برای استقلال، پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی بود.
وی گفت: مصمم هستیم در سال نوآوری و شكوفایی در مسیر خود اتكایی هرچه بیشتر صنایع دفاعی گام‌های محكم‌تری برداریم.
وزیر دفاع تصریح كرد: وزارت دفاع با سرمایه‌گذاری در حوزه مغز افزاری، نرم‌افزاری و سخت افزاری، تقویت بنیه دفاعی و تجهیز نیروهای مسلح به فناوری‌‌های نوین را برای دفاع از تمامیت ارضی كشور با جدیت دنبال می‌كند.
در ادامه این مراسم، كلنگ احداث نخستین ایستگاه ثابت بومی دریافت تصاویر سنجش از دور ماهواره‌ به زمین زده شد.
با ساخت این ایستگاه توانمندی و قابلیت كشورمان در دریافت تصاویر ماهواره‌ای برای بهره برداری در زمینه‌های كشاورزی، شهرسازی، سوانح غیرمترقبه و زمینه‌های بسیار متنوع دیگر افزایش می‌یابد.
با راه اندازی این ایستگاه جمهوری اسلامی ایران به جمع 10 كشور دارای تكنولوژی ساخت ایستگاه متحرك دریافت تصاویر ماهواره‌ای پیوست.