برای نخستين بار در كشور پيوند سلول‌های بنيادی به قلب يك كودك 10 ساله توسط يك عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشكی قزوين انجام شد.
 

علی اكبر زینالو امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان داشت: سلول‌های بنیادی به شیوه ابداعی برای نخستین بار در كشور به قلب یك كودك ده ساله مبتلا به نارسایی شدید قلبی با بیماری گسترده عضله قلبی كاردیو میوپاتی در بیمارستان امام خمینی ره تهران پیونده زده شد.
وی در تشریح این عمل جراحی بیان داشت: در این روش تحقیقاتی، سلول‌های بنیادی مغز استخوان كودك پس از تكثیر و فرآوری به قلب پیوند زده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین ادامه داد: در این عمل تهاجمی كه حدود دو ساعت به طول انجامید، سلول ها از طریق لوله های باریك، بدون عمل جراحی از طریق سرخرگ های محیطی به شریان های تغذیه كننده قلب كودك كرونر منتقل شد.
وی تصریح كرد: در این شیوه با تكنیك پیچیده‌ای جریان خون شرائین قلب برای جذب بهتر سلول‌ها با بستن وریدهای قلب سینوس كرونر كند شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی قزوین انجام این عمل بزرگ را حاصل تلاش یك تیم ده نفره از محققان و پژوهشگران كشور دانست و اظهار امیدواری كرد با اختصاص بودجه كافی بتوان به پرسش‌های پیش روی دانشمندان این رشته پاسخ گفت.
حال عمومی كودك پس از عمل رضایت بخش است و عمل بدون عارضه به پایان رسید و بررسی اولیه حاكی از موفقیت پیوند بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین فوق تخصص قلب اطفال را داراست