باكتری های موجود در دهان هنگام بارداری باعث ايجاد التهاب و خونريزی لثه می شود. بيشتر زنان باردار از مراجعه به پزشك خودداری می كنند كه اين امر باعث از دست دادن دندان های آنها می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری رویترز، محققان امریكایی با بررسی 2635 زن از سه طبقه پایین، متوسط و بالای جامعه دریافتند زنانی كه فرزندان بیشتری به دنیا می آورند امكان از دست دادن دندان های آنها در طول زندگی بیشتر می شود.

زنانی كه جزو طبقه بالای جامعه بودند و فرزندی نداشته اند كمتر از یك دندان از دست داده اند. زنانی كه از طبقه متوسط و با یك فرزند بودند حدود دو دندان و زنانی كه جزو طبقه پایین جامعه محسوب می شدند و بیش از چهار فرزند داشتند، بیش از 5 دندان از دست داده اند. داشتن فرزندان بیشتر به معنی از دست دادن دندان های بیشتر است. علل اصلی از دست دادن دندان ها در زنان التهاب لثه ها در دوران بارداری است كه این امر به نوبه خود وجود باكتری ها در دهان را فعال می كند و باعث فاسد شدن آنها می شود.

باكتری ها با قرارگرفتن بین دندان ها و لثه و ایجاد التهاب و خونریزی باعث از بین رفتن دندان ها می شوند. التهاب لثه ها دیگر بیماری های دهان و دندان را به دنبال دارد. از دیگر دلایل از دست دادن دندان ها در زنان باردار وجود اظهاراتی مبنی بر جلوگیری از مراجعه زنان به دندانپزشك به هنگام بارداری است. البته این امر به علت وجود اشعه X در دندانپزشكی است. از علل دیگر مراجعه نكردن زنان به دندانپزشك در طبقه پایین شرایط اقتصادی بی ثبات است