يك اپراتور هندی با نام Spice Telecom اولين گوشی تلفن همراه مخصوص استفاده افراد نابينا را وارد بازار خواهد كرد.

   

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از Bangalore IT news ، این گوشی تلفن همراه كه تلفن همراه بریل نام دارد تا دو ماه آینده به بازار وارد خواهد شد و به گونه ای طراحی شده است كه افراد نابینا به راحتی می توانند از آن استفاده كنند.
این گوشی تلفن همراه كه 599 روپیه قیمت دارد همراه با سیم كارت به صورت اعتباری و تا سال 2016 عرضه می شود و به جای داشتن صفحه نمایش دارای سیستم صوتی و صفحه كلید بریل است تا نا بینایان بتوانند به راحتی از آن استفاده كنند.
این گوشی تلفن همراه همچنین دارای سرویس های دیگری مانند اعلام قیمت اقلام اساسی است كه با شارژ جداگانه ای در اختیار كاربر قرار می گیرد.

محسن قائمی‌نسب مدیركل حوزه ریاست سازمان بازرسی كشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با رد برخی خبرها مبنی بر این كه پالیزدار بازداشت شده، پالیزدار مورد نظر نیست و در این باره اشتباهی صورت گرفته است، گفت: این پالیزدار همان پالیزدار است.
قائمی‌نسب اظهار داشت: پالیزداری كه در دانشگاه بوعلی همدان سخنرانی بی پایه و اساسی كرده و پرونده 6 میلیاردی معوقات بانكی دارد، همان عباس پالیزداری است كه دستگیر شده است.
قائمی‌نسب تصویر منتشر شده از پالیزدار را تأیید كرد و گفت: تصویر منتشر شده از عباس پالیزدار نیز متعلق به وی است.
وی درباره پرونده 6 میلیاردی پالیزدار در سازمان بازرسی خاطرنشان كرد: سازمان بازرسی كل كشور یك برنامه بازرسی از مطالبات معوقه بانك‌ها داشت و آن را به عنوان آسیب به وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانك ها اعلام كرد و بانك ها موظف شدند در راستای انجام تكلیف قانونی خود، پیگیر اخذ مطالبات معوق و سررسید گذشته از دریافت‌كنندگان تسهیلات باشند.
مدیركل حوزه ریاست سازمان بازرسی افزود: یكی از پرونده‌هایی كه در این راستا مورد بررسی قرار گرفته، دریافت تسهیلات كلانی بوده كه توسط یك كارخانه لبنیات ورامین از بانك ملت شعبه سبزه میدان تهران توسط مدیر عامل این شركت یعنی عباس پالیزدار صورت گرفته و ما گزارش این موضوع را به وزارت اقتصاد و همچنین بانك ملت در بهمن ماه گذشته ارسال كردیم و از آن‌ها خواستیم در راستای تكلیف قانونی خودشان اقدام كنند.
 
اخبار مرتبط:

 

این پاليزدار آن پاليزدار نیست