مايکروسافت در حال طراحی فن‌آوری جديدی است که می‌تواند تلفن‌های همراه را به اجبار به حالت بی‌صدا دربياورد يا از انجام گرفتن مکالمه توسط آن‌ها جلوگيری کند.

 

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فن‌آوری جدید مایکروسافت که به اداره‌ی ثبت امتیاز انحصاری ارایه شده است به عنوان مثال قادر است در سالن سینما یا تئاتر با تلفن‌های همراه ارتباط برقرار كرده و آن‌ها را مجبور کند به حالت بی‌صدا درآمده و یا حتی خاموش شوند.


همچنین در اسناد ارایه شده توسط مایکروسافت به فن‌آوری اشاره شده که قادر است مانع از کار کردن دوربین‌ها در این دستگاه‌ها شود و به این ترتیب از فیلم‌برداری شدن آثار دارای کپی‌رایت در مکان‌هایی مانند کتابخانه‌ها جلوگیری می‌کند.


هیچ اشاره‌ای به زمان ورود چنین دستگاهی برای فروش به بازار نشده با این حال دستگاه‌های مختل کننده تلفن همراه در کشورهایی مانند انگلیس ممنوع بوده و استفاده از آن‌ها جریمه‌ی سنگینی در پی دارد که به دلیل احتمال مختل شدن خدمات اضطراری است.


بنابراین مایکروسافت باید ثابت کند هرگونه فن‌آوری مختل کننده‌ كه از سوی این شركت عرضه خواهد شد، اجازه‌ی برقراری مکالمات اضطراری را خواهند داد.