تحقيقات 15 ماهه و جديد نورولوژيست های استراليايی نشان می دهد كه استفاده زياد از تلفن همراه بسيار خطرناك تر مصرف سيگار و از علل اصلی سرطان است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلكلم پیپر، پروفسور وینی كورانا از نورولوژیست های برجسته استرالیایی در تحقیقی 15 ماهه دریافته است كه استفاده بیش از 10 سال از تلفن همراه خطر ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می دهد.
تحقیقات این متخصص نشان می دهد كه همه افرادی كه به مدت طولانی از تلفن همراه استفاده می كنند در معرض خطر ابتلا به سرطان مغز و استخوان هستند و این خطر در نوجوانا بیشتر از افراد كهنسال و میانسال و در كودكان نیز بسیار بیشتر از نوجوانان است.
پروفسور كورانا معتقد است كه هنگامی كه افراد از بلوتوث ها و هدست های الكتریكی استفاده می كنند یك طرف از مغز آن ها در معرض امواج الكترومغناطیسی قرار می گیرد و این عامل سبب تحریكات مغزی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.
وی به شدت خواستار اعمال سیاست هایی برای كاهش استفاده از تلفن همراه شده است كه این پیشنهاد از سوی دولت آلمان و فرانسه به اجرا درآمده و اكنون در این كشورها سیاست های كاهش استفاده از تلفن همراه برای حفظ سلامتی شهروندان اجرا می شود.