یک شرکت ژاپنی سرویسی را ویژه تلفنهای همراه راه اندازی کرده اند که بر اساس آنها تنها سگها قادر به شنیدن زنگ موبایل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، افراط گرایی بی حد و حصر فناوری در ژاپن موجب شده است که حتی حیوانات نیز از فناوریهای این کشور بی بهره نمانند به طوری که به تازگی سرویس جدیدی در سرزمین آفتاب تابان راه اندازی شده است که زنگی تولید می کند که تنها سگها قادر به شنیدن آن هستند.

به گفته ارائه دهنده این سرویس، به این ترتیب سگهای خانگی می توانند به یک علامت دهنده واقعی تماسهای تلفنی تبدیل شوند.

این سرویس که "زنگی که تنها سگ تو می تواند آن را بشوند" نام دارد می تواند با اشتراک ماهانه 315 ین (کمتر از دو یورو در ماه) روی تلفن همراه بارگذاری شود.

این سرویس زنگهایی را تولید می کنند که در بسامد 19 کیلوهرتز منتشر می شوند. این بسامد برای انسان مافوق صوت است و تنها توسط حیواناتی چون سگها و گربه ها قابل شنیدن است در حالی که گوش ارباب آنها قادر به شنیدن آن نیست.

براساس گزارش تک رادار، دوانگو شرکت متخصص در توزیع و نشر محتویات چندرسانه ای تلفن همراه در خصوص این محصول جدید خود توضیح داد: "این روش شاید بهترین روش استفاده از تلفن همراه باشد. در حقیقت تلفن همراه با کمک این سرویس به دستگاهی کاملا ساکت برای گوش انسان تبدیل می شود و پس از زنگ خوردن آن، سگ و یا نوع دیگری از حیوانات خانگی مثل گربه می تواند صدای زنگ را بشوند و به ارباب خود خبر دهند. به این ترتیب این حیوانات چهارپا تبدیل به علامت دهنده تلفن همراه می شوند و ابزارهایی مثل لرزاننده ها و تک زنگها کاربرد خود را از دست می دهند."