چند گروه تحقيقاتی اعلام كردند كه روش نوينی را ابداع كرده اند كه به وسيله آن بدون نياز به ايجاد كوچكترين زخمی بر روی پوست می توان با استفاده از يك تلفن همراه ميزان قند خوان بيماران ديابتی را بررسی كرد.

سه گروه تحقیقاتی همراه با دانشگاه جرج تاون اعلام كرده اند كه می توان میزان گلوكز خون بیماران دیابتی را با استفاده از این روش نوین اندازه گیری و مشاهده كرد.
در این روش با استفاده از وصله های پوستی یك بار مصرف كه بوسیله یك قطعه تراشه حسگر رادیویی بر روی موضعی از بدن جاسازی می شود می توان میزان گلوكز را بدست آورد; سپس اطلاعات بدست آمده به یك تلفن همراه منتقل می شود كه نتایج حاصله بر روی آن قابل مشاهده است . با استفاده از این اطلاعات اولیه تلفن همراه می تواند پمپ انسولین را نیز از راه دور كنترل نماید.
گفتنی است این وصله ها قادر خواهند بود هر یك ساعت یكبار و در مدت 24 ساعت خون بیمار را بازبینی كرده و اطلاعات بدست آمده را با استفاده از وسیله ای كه بیماران دیابتی با آن آشنایی قبلی دارند منتقل كنند. این گروه ها همچنین توافق كرده اند با انجام همفكری و به كمك امكانات یكدیگر با هدف كمك به بیماران دیابتی اقدام به گسترش این روش جدید كنند.

منبع:bazyab.ir