بيل گيتس گفت: كه قلب او هميشه با مايكروسافت و انسان هاي باهوشي كه در آن كار مي كنند خواهد ماند اما بعد از اين بيشتر وقتش را در بنياد بيل و مليندا خواهد گذراند.

 

پس از 28 سال موفق و تسخیر دنیای فناوری اطلاعات و نزدیكی به دست یافتن به آرزوی "یك كامپیوتر در هر خانه" بیل گیتس با چشمانی پر از اشك از مایكروسافت خداحافظی كرد.
   
به گزارش فارس به نقل از ستل نایمز، صبح روز گذشته در مراسمی با شكوه كه توسط استیو بالمر تدارك دیده شده بود، بیل گیتس در حالی كه اشك از چشمانش جاری شده بود با بیان اینكه من عاشق مایكروسافت و تمام نیروهای غیرقابل باور و خلاق موجود در آن هستم از مایكروسافت خداحافظی كرد.

بیل گیتس گفت: كه قلب او همیشه با مایكروسافت و انسان های باهوشی كه در آن كار می كنند خواهد ماند اما بعد از این بیشتر وقتش را در بنیاد بیل و ملیندا خواهد گذراند.

در این مراسم استیو بالمر نیز با چشمانی اشك آلود گفت: بیل گیتس دوست 33 ساله و بهترین دوست من است و من از او می خواهم كه همچنان با ما بماند.

بالمر از تلاش های چندین ساله گیتس برای پیشرفت و موفقیت مایكروسافت قدردانی كرد.

البته پیش از این بیل گیتس برنامه های كاری خود را اعلام كرده و گفته بود كه سه روز كاری خود را در بخش پروژه های جدید مایكروسافت خواهد گذراند.

بیل گیتس در سال 1975 همراه دوست دوران كودكی خود پائل آلن مایكروسافت را تاسیس كرد و اكنون پس از سال های دراز این شركت نرم افزاری توانسته است خود را به قلب دنیای فناوری اطلاعات و رایانه تبدیل كند.

گیتس در مراسم پایانی خود گفت: همیشه "یك كامپیوتر در هر خانه" را یك آرزوی دست یافتنی می دانسته و اكنون بسیار به آن نزدیك شده است.