شركت گوگل نرم افزار جديدی به نام Google Media Server طراحی كرده كه كاربران با استفاده از آن می توانند فايل های چندرسانه ای ذخيره شده را به انواع وسايل الكترونيك مانند تلويزيون و از جمله كنسول های بازی ارسال كنند.

به گزارش فارس به نقل از ZD net شركت گوگل نرم افزار جدیدی به نام Google Media Server طراحی كرده كه كاربران با استفاده از آن می توانند فایل های چندرسانه ای ذخیره شده بر روی رایانه خود یا فایل های مورد علاقه خود در سایت های به اشتراك گذاری عكس و ویدیو مانند YouTube و Picasa Web Albums را به انواع وسایل الكترونیك مانند تلویزیون و از جمله كنسول های بازی ارسال كنند.
این نرم افزار تنها با سیستم عامل ویندوز سازگار است و هنوز نسخه مكینتاش آن عرضه نشده است. همچنین در حال حاضر نرم افزار یاد شده تنها با كنسول بازی
PS3 سازگاری دارد.
برای استفاده از این نرم افزار كه نسخه بتای آن در آدرس
http://desktop.google.com/plugins/i/mediaserver.html?hl=en موجود است ابتدا باید نرم افزار Google Desktop نسخه 5 به بالا را بر روی رایانه خود نصب كنید.
نحوه استفاده از این نرم افزار آن است كه پس از نصب از منوی
option وسیله ای كه می خواهید فایل های چندرسانه ای خود را به آن منتقل كنید انتخاب كرده و روی آن كلیك می كنید تا انتقال فایل آغاز شود.
گوگل اعلام كرده كه به منظور حفظ حریم شخصی ، كاربران می توانند نحوه و اجازه دسترسی به هر یك از وسایل مورد نظر را مشخص كنند.