اسوس به تازگی نسخه اوركلاك شده جديدترين نسل از پردازنده های گرافيكی " ان ويديا " يعنی پردازنده های گرافيكی Dual GeForce 9800 را درغالب كارت گرافيك ASUS EN9800GX2 TOP/2DI/1G معرفی كرد.

 

به گزارش فارس، این قطعه سخت افزاری قادراست تا صحنه هایی از نوع HD را درهنگام اجرای بازیهای كامپیوتری و بازپخش فیلم های سینمایی برای كاربران فراهم آورد.
درحال حاضراین كارت گرافیك سریعترین كارت گرافیك موجود درجهان است و قادراست تا میزان 11 درصد فركانس موتور را به نسبت سایر كارتهای گرافیكی استاندارد موجود در بازار بهبود ببخشد. این كارت گرافیك 50 درصد سریعتر از كارت های گرافیك GeForce 8800 Ultra است.
كارت گرافیك ASUS EN9800GX2 TOP شامل یك گیگا بایت فریم بافر بوده و با استفاده ازآن می توان فركانس هسته را از600 مگا هرتز تا میزان 670 مگاهرتز، فركانس سایه زنی را از1500 مگاهرتز تا میزان 1575 مگاهرتز و بالاخره فركانس حافظه را از2 گیگاهرتز تا میزان 2.13 گیگا هرتز ارتقاء بخشید.
این كارت گرافیك توانسته است با كسب امتیازخارق العاده 16936 در 3DMark، تا میزان 11 درصد بهبود كارایی را به نسبت سایر كارتهای گرافیكی فراهم آورد. این كارت گرافیك قادراست تا ساختار جدید باس PCI Express 2.0 را پشتیبانی كند كه به كاربران امكان تبادل دیتا را دربالاترین سرعت فراهم می آورد.
این كارت گرافیك همراه با ویژگی ASUS GamerOSD ارائه می شود. این ویژگی امكان انجام اوركلاكینگ پردازشگر گرافیك برروی صفحه نمایش و در حین انجام بازی را فراهم می آورد و به كاربران اجازه می دهد تا كارایی گرافیكی سیستم خود را درصورت نیاز، بصورت آنی ارتقاء ببخشند.
علاوه بر این، فناوری SmartDoctor كه دراین سری كارت گرافیك از آن استفاده شده است، به كاربران این امكان را می دهد تا فركانس سایه زنی برروی پردازنده های گرافیكی (GPU) را تنظیم كنند.
با استفاده ازاین ابزار اوركلاكینگ، كاربران قادرخواهند بود تا فركانس سایه زنی و همینطور فركانس موتور را بصورت مستقل از یكدیگر اوركلاك كنند كه این امر در نهایت موجب افزایش كارایی سیستم می ‌شود بدون آنكه دیگر نیازی به راه اندازی مجدد سیستم و یا بارگذاری مجدد BIOS باشد.