با وجود اينكه در طول يك ماه گذشته جدال ميان مايكروسافت و گوگل به اوج خود رسيد اما ارقام نشان می دهد كه مايكروسافت در حوزه جستجوی آنلاين ماه گذشته در برابر ياهو شكست خورده است.

 

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، درصد سهم یاهو از بازار جستجوهای آنلاین در ماه ژوئن با افزایش 3 دهم درصدی به نسبت ماه قبل تر به 20.9 درصد رسید كه چیزی حدود 10 درصد بیشتر از ركوردی است كه مایكروسافت برای خود ثبت كرده است.

این افزایش سهم یاهو از جستجوی آنلاین در حالی اتفاق می افتد كه درصد سهام غول جستجوی جهان یعنی گوگل نیز كاهشی محسوس را نشان می دهد چراكه میزان سهم گوگل از بازار جست و جوی آنلاین در ماه ژوئن با با 3 دهم درصد كاهش از 61.8 درصد به 61.5 درصد رسید.

تحلیلگران فناوری اطلاعات بر این عقیده هستند كه سه درصدی كه میزان سهم گوگل كاسته شده یه میزان سهم یاهو افزوده شده و موجب قدرت گرفتن این شركت اینترنتی شده است.

بنا بر اعلام كام اسكور آمریكایی ها در ماه گذشته 11.5 میلیارد جستجوی اینترنتی انجام داده اند كه این میزان نسبت به ماه پیش تر 7 درصد رشد را نشان می دهد.

خبر شكست مایكروسافت در برابر یاهو در حالی اتفاق می افتد كه هنوز رمزمه هایی برای خرید بخش جستجو و تبلیغات یاهو توسط مایكروسافت وجود دارد و جدال های میان مسئولان رده بالا و سهام داران یاهو هم شدت گرفته است.