منابع آگاه چندی پیش به رویترز گفتند: تصمیم "تایم وارنر" برای ادغام یا فروش بخشAOL Internet خود به مایکروسافت یا یاهو، باعث ایجاد فوریتی تازه پیش روی جلسه یکم آگوست سهامداران شرکت یاهو شده است.

به گزارش سرویس علم و تکنولوژی سایت خبری ایران، در حالی که هنوز ساختار و چگونگی هرگونه اقدام مرتبط احتمالی مشخص نشده است، ترکیب موضع طرفین، ترسیم‌کننده تمایل جدی دو شرکت برای بدست آوردن این بخش آگهی‌های اینترنتی است.

به گفته برخی منابع، قرارداد با یاهو احتمالا شامل ادغام AOL با این پیشگام اینترنتی خواهد بود؛ البته این ادغام با یک شرط کوچک از سوی "تایم وارنر" در مورد چگونگی ترکیب شرکت همراه خواهد بود؛ و در خصوص مایکروسافت نیز احتمالا قرارداد برای فروش AOL است.

در این میان نه "تایم وارنر" و نه "مایکروسافت" حاضر به ادای توضیحیات نیستند. در خصوص یاهو نیز وضعیت به همین منوال بوده و نمایندگان این شرکت نیز حاضر نیستند توضیحی بدهند.

گفتگوهای "تایم وارنر" پس از این منتشر می‌شود که مذاکرات مایکروسافت برای انجام معامله با یاهو متوقف شد؛ این توقف بدنبال عقب‌نشینی مایکروسافت از پیشنهاد 5/47میلیارد دلاری‌اش در ماه مه بوجود آمد. از آن زمان تاکنون جنگ لفظی دو طرف به طور وسیعی افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید: از زمانی که یاهو و مایکروسافت به AOL به عنوان یک پتانسیل پرسود جهت تقویت موقعیتشان در بازار اینترنت نظر دوخته اند، جایی که هم اکنون گوگل یکه‌تازی می‌کند، بر شدت گفتگوها با "تایم وارنر" افزوده شده است.

AOL در نظر دارد بازار تجارت اینترنتی Dila-up خود را تقسیم کرده و در طی 2 سال آینده، برای ایجاد یک فروشگاه تبلیغاتی آنلاین یک منظوره متمرکز شود.

علاقه‌مندی یاهو به AOL نیز از اینجا نشأت می‌گیرد که قصد دارد به هر شکل ممکن به سهامداران نشان دهد که بدون مایکروسافت نیز می‌تواند رشد کرد.

یاهو در اول ماه اوت به خاطر مواجه‌شدن با دعوای حقوقی با "کارل ایکان"، سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی هم که شده ، به این پیروزی نیاز دارد.

"ایکان" که به تنهایی 5 درصد سهام یاهو را در اختیار دارد در کنار مایکروسافت قرار گرفته و خواهان ایجاد تغییرات اساسی در هیئت مدیره یاهو و برکناری "جری یانگ"، رئیس این شرکت است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندی مایکروسافت برای بدست آوردن AOLنیز باعث حجیم‌تر شدن نمایش تبلیغاتی‌اش برای تضعیف موقعیت یاهو و گوگل خواهد شد. این شرکت نرم‌افزاری همچنین برای متقاعد کردن سهامداران خود مبنی بر اینکه این شرکت یک استراتژی مستقل اینترنتی برای برای خود دارد، نیازمند خرید AOL است.

در بخش انتهایی این گزارش نیز آمده است: در حالی که مایکروسافت و یاهو درگیر رقابت شدید با یکدیگرند، "تایم وارنر" با فروش AOL، در حال پیشبرد استراتژی خود برای تمرکز در محتوا است نه تقسیم؛ و اینکه در تلاش است با انجام این قرارداد، بخش Time Warner Cable خود را تا پایان سال جاری جدا کند.