درمان بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی اجباری شد
مجلس وزارت بهداشت را به درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث رانندگی در همه واحدهای بهداشتی و درمانی، دولتی و غیردولتی موظف کرد.
در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، نمایندگان با تصویب ماده‌ای، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کردند که اقدامات لازم برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در همه واحدهای بهداشتی و درمانی، دولتی و غیردولتی و همچنین مسیر اعزام به مراکز تخصصی و مراجعات ضروری بعدی را به عمل آورد.

برای تامین بخشی از منابع لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این مصدومان، معادل ۱۰ درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث، سرنشین و مازاد به طور مستقیم طی قبض جداگانه به حساب درآمدهای اختصاصی، نزد خزانه‌داری کل کشور به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می‌گردد.

توزیع این منابع بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط وزارتخانه مذکور با تائید معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بر اساس عملکرد واحدهای فوق‌الذکر بر مبنای تعرفه‌های مصوب هر سه ماه یک بار صورت می‌گیرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظف است هزینه‌کرد اعتبارات مذکور را هر ۶ماه یک بار به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.

همچنین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسئول حسن اجرای این ماده است.

این ماده قانونی با ۱۴۴ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
تهران خبرساز شد، یک خبر باورنکردنی
اقدامهای احتمالی کنگره آمریکا علیه مذاکرات
پاپ فرانسیس میهمان کاخ سفید اردوغان +تصاویر
با امواج وای‌ فای می توانید اشیاء پشت دیوار را ببینید
توضیح درباره نحوه تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته