به گزارش خبرنگار حوادثگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت:در پی شناسایی سایتی جعلی توسط كارشناسان پلیس فتا استان در زمینه فروش تلفن همراه ،بررسی موضوع در دستور كار كاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ "مرتضوی" بیان داشت :با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای سایبر نهایتاً متهم شناسایی و با اعزام اكیپی از ماموران به مخفیگاه وی ،متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس تحویل داده شد.

این مقام انتظامی افزود :متهم در مواجه با مدارك و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را كسب درآمد عنوان داشت .

وی خاطر نشان كرد:در بررسی های نهایی محرز گردید متهم توانسته به اطلاعات حساب بیش از 180كاربر اینترنتی كه قصد خرید گوشی تلفن همراه را داشته اند دسترسی و از حساب تعدادی از آنها سرقت نماید.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم پس از تشكیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در توضیح سایت های فیشینگ بیان داشت:سایت های فیشینگ سایت هایی هستند كه فرد كلاهبردار طراحی كرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می نمایند ،در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانكی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می باشد و هنگامی كه كاربر اطلاعات حساب بانكی خود را در آن وارد می كند این اطلاعات كه شامل شماره كارت،رمز عبور و رمز CVV2 می باشد برای مجرم ارسال می گردد.

سرهنگ " مرتضوی "به شهروندان توصیه كرد:هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده كه در دام سایتهای فیشینگ نباشید و تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است كه درگاه بانك در سایت اصلی از پرتكل SSL كه پروتكلی امن می باشد جهت ارسال اطلاعات است استفاده می نمایند كه در نوار آدرس اول آن HTTPS می باشد در صورتی كه صفحه جعلی درگاه بانك همان HTTP می باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران/