طراحی باغ های اصیل ایرانی در اجرای فاز دوم بوستان ولایت
شهرداری منطقه 19، رضا نثاری: در ساخت فاز دوم بوستان ولایت فضاهای سبز این بوستان براساس باغ های اصیل ایرانی طراحی و اجرا می شود به طوریکه قرار است بوستان ولایت نمادی از ایران کوچک باشد.
 
شهرداری منطقه 19، رضا نثاری با بیان اینکه باغ های ایرانی در شهرهای مختلف این کشور نمادی از اصالت و تاریخ ایران زمین هستند افزود: در ساخت فاز دوم بوستان ولایت فضاهای سبز این بوستان براساس باغ های اصیل ایرانی طراحی و اجرا می شود به طوریکه قرار است بوستان ولایت نمادی از ایران کوچک باشد.وی افزود: در فاز دوم نزدیک به 85 درصد از وسعت بوستان برای ایجاد فضای سبز و وسعت باقیمانده نیز به ساخت مجموعه و مراکز مختلف علمی و درمانی اختصاص داده شده است.
 
نثاری خاطرنشان کرد: طراحی و کارهای مربوط به فاز دوم بوستان ولایت توسط مهندسان، مشاوران و کارشناسان شهرسازی پایتخت در حال بررسی است.
 
شهردار منطقه 19 اظهار کرد: با توجه به طراحی بناهای بین المللی در فاز دوم بوستان ولایت، بهره برداری از آن می تواند در جذب سرمایه گذار و فعال شدن بخش خصوصی در منطقه مؤثر باشد و این موضوع نیز باعث پیشرفت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی منطقه خواهد شد.
 
به گفته این مسئول عملیات فاز دوم بوستان ولایت در زمینی به وسعت 240 هکتار انجام می شود، این بوستان در فاز دوم علاوه بر فضای سبز به بزرگترین مرکز فرهنگی و مذهبی و بزرگترین مرکز پژوهشی شهر تهران مجهز خواهد شد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران/