به گزارش حوزه حوادثگروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانبه نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، حسین درویشی سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به این که ۳۵۰ مورد از حوادث هفته گذشته جاده‌ای و ۴۱ مورد شهری بوده است.

اظهار کرد: علاوه بر۲۶ مورد از مجموع حوادث هفته گذشته مربوط به کوهستان، ۲۴ مورد آتش‌سوزی جنگل و مرتع، ۱۳ مورد ساحلی و دریایی ، ۶ مورد صنعتی و کارگاهی و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است.

وی با اشاره به این که در هفته گذشته ۴ ‌هزار و ۲۹۴ تن حادثه دیده‌اند، افزود: از این میان ۲ هزار و ۱۶ تن در توفان، یک‌هزار و ۲۰۹ تن در حوادث جاده‌ای، ۵۶ تن در حوادث شهری، ۳۸ تن در کوهستان، ۲۱ تن در سیل و آب‌گرفتگی، ۲۰ تن در حوادث دریایی و ساحلی و مابقی در سایر موارد حادثه دیده‌اند.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به آسیب‌دیدگی ۴ هزار و ۲۱۷ تن در حوادث هفته گذشته، تصریح کرد: از این میان ۲ هزار و ۱۶ تن در توفان، یک‌هزار و ۱۵۱ تن در حوادث جاده‌ای، ۵۶ تن در حوادث شهری، ۳۴ تن در کوهستان، ۲۱ تن در سیل و آب‌گرفتگی، ۱۳ تن در ریزش آوار،۱۲ تن در حوادث صنعتی و کارگاهی، ۱۰ تن حوادث دریایی و ساحلی و مابقی در سایر حوادث آسیب دیدند.

وی درپایان به اسکان اضطراری ۱۹۵ تن در حوادث هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در مجموع این حوادث ۴۹۷ تن نجات یافتند که ۳۴۳ تن به مراکز درمانی منتقل و ۱۵۴ تن سرپایی درمان شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/