رحمت‌اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مزایای استفاده از دوچرخه برقی اظهار کرد: دوچرخه برقی جایگزین مناسبی برای وسائط نقلیه آلاینده است که با بکارگیری آن می‌توان بخشی از معضلات زیست محیطی تهران را کنترل کرد.

وی با اشاره به لزوم به کار گیری دوچرخه برقی در تهران افزود: استفاده از دوچرخه برقی به کاهش سطح آلایندگی که تهران را در دو محور آلودگی صوتی و هوا تهدید می‌کند ضروری است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر ادامه داد: استفاده از دوچرخه برقی همگانی نشده که باید با همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با تایید سازمان محیط زیست تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک مجوزهای لازم برای تولید و واردات آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: دوچرخه برقی قابل استفاده برای حمل و نقل و مسافر و کالا نیست و فقط برای تردد شهروندانکارایی لازم را دارد تا نقشی در کاهش آلاینده‌های تهران داشته باشند و از حجم متراکم وسایل حمل و نقل عمومی نیز کاسته شود.

حافظی تاکید کرد: بخش خصوصی نیز از جایگاه مسئولیت اجتماعی برخوردار است و انتظار می‌رود در راستای ارتقای سلامت مردم گام بردارد تا در آینده نزدیک شاهد تحقیق این مهم در شهر باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران/