سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: مرحله اول طرح تابستانه از 15 خرداد آغاز و در 28 خرداد به پایان می‌رسد و مرحله دوم نیز از روز پایانی ماه مبارک رمضان آغاز و چهار مهر به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته است، بیان کرد: با سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره راه و ترابری، اورژانس، شهرداری‌ها، امداد خودروها هماهنگی صورت گرفته و در جاده‌های کشور عوامل امدادی، اورژانس، پلیس و سایر سازمان‌های خدمت رسان در طرح ترافیکی تابستانه در جاده‌ها مستقر هستند.

سرهنگ جهانی افزود: توصیه ما به مسافران این است که با توجه به اینکه بیشترین آمار حوادث در طرح ترافیکی تابستانه سال گذشته مربوط به دو عامل خستگی و خواب آلودگی و تجاوز به چپ بوده، در حین رانندگی قوانین و مقررات را رعایت کنند و با توجه به طول مسافت، بزای هر دوساعت رانندگی، یک ربع استراحت کنند و از رانندگی به صورت پیوسته پرهیز کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجاادامه داد: تمامی دوربین‌ها در جاده‌ها به جهت ثبت تخلفات فعال هستند و علاوه بر آن نیروهای پلیس تخلفات راننگان را در جاده‌ها کنترل می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: پلیس از ظرفیت 10 میلیونی همیاران پلیس و پلیس افتخاری و بازرسان نامحسوس افتخاری، برای پیشگیری از وقوع هرگونه تخلفی از سوی رانندگان استفاده می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/