به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح 131 طرح عمرانی در منطقه 18 اذعان کرد: ما امروز توفیق داشتم در منطقه 18، 131 طرح عمرانی را افتتاح کنیم که این 131 طرح در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و مهمترین بحثی که در منطقه 178 به افتتاح رسید بوستان مادر با 23 هکتار بود که این بوستان ادامه رودخانه...

وی ادامه داد: دو نکته مهم در منطقه 18 وجود دارد یکی بحث راه‌آهن تهران- تبریز و راه‌ آهن تهران – اهواز که چالش چند دهه‌ای را به دنبال داشت و باعث شده بود بخشی از شهر را به دو نیم تقسیم کنند که امروز توانستیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد:‌ این دو راه‌آهن مشکلاتی شامل مشکلات آلودگی های زیست محیطی، آلودگی های صوتی و آسیب‌های اجتماعی بود و دسترسی‌ها را قطع کرده بود که در چند دهه گذشته با کارها‌یی که انجام شد توانستیم تا حدودی این مشکلات را برطرف کنیم.

قالیباف در توضیحات بیشتر در خصوص راه آهن تهران – تبریز و راه‌آهن تهران – اهواز افزود: یک بخشی از این دو راه‌آهن را دولت تقبل کرد و ریل را به زیرزمین برد، ما در بحث این دو راه اهن مشکلات حقوقی داشتیم و بحمدالهر با پیگیری های که صورت گرفت توافق کردیم که شهرداری این مسیر را به طور کامل تملک کند تا مشکلات شهروندان رفع شود.

وی قول رسیدگی به شهروندان منطقه 18 در خصوص راه‌اهن تهران – تبریز را داد و گفت: در همینجا به شهروندان منطقه 18 قول خواهم داد که بعد از 60 – 70 سال بتوانیم در سال آینده این مشکل را حل و فصل کنیم و از این فضای طول 10 کیلومتری با عرض 37 متری به مکانی با اولویت فضای سبز و سرانه‌ةای خدماتی مورد نیاز شهروندان تبدیل کنیم.

*رسیدگی به مشکلات معادن شن و ماسه در منطقه 18

شهردار تهران در خصوص رسیدگی مشکلات معادن شن و ماشه در منطقه 18 تصریح کرد: معادن شن و ماسه تقریبا بیش از 14 هکتار است، مذاکرات را دنبال کردیم این پروژه از کارهای سخت شهرداری است امیدواریم یک بخشی از آن که مجموعه 100 هکتار است را بتوانیم به توافق برسیم و مشکلات این معادن را برطرف سازیم.

قالیباف مطرح کرد: با توافقاتی که انجام شده راس دو یا سه ماه آینده این معادن تعطیل می‌وشد و تا مهر ماه مشکل این معادن حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: البته در این محدوده زمین زیادی داریم که شن و ماسه تخلیه شده و فضای بسیاری بزرگی در آنجا داریم، با سرمایه‌گذار توافق کردیم و در یک بخش آن سرمایه‌گذتاری خوبی صورت گرفته و آرزوی مهمی را در این معادن حل کردیم و امیدواریم تولید ثروت و رونق خوبی در جنوب شهر داشته باشیم.

*بدهی شهرداری تهران به تامین اجتماعی

شهردار تهران در خصوص بدهی شهرداری تهران به تامین اجتماعی تصریح کرد: ما حتما این بحث را بین شهرداری و تامین اجتماعی داریم، بخشی از بدهی شهرداری را به تامین اجتماعی پرداخت خواهیم کرد، یک بخشی از بدهی با تاخیر مواجه شده، با تامین اجتماعی توافق کرده ایم که حتما این کار را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: بخشی از این بدهی به صورت تعادلی است، یک طلبی ما از تامین اجتماعی داریم و طلب هایی هم تامین اجتماعی از ما دارد، این کار انجام خواهد شد.

در جلسه‌ای که در دو ماه گذشته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته‌ایم در آنجا توافق کردیم که بدهی شهرداری نسبت به تامین اجتماعی پرداخت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران/