اجرای طرح آموزش چهره به چهره بازیافت و تفکیک پسماند در غرب تهران
رضا مددی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگارحوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،اظهار کرد: جشنواره محله‌ای آسمان آبی و زمین پاک به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ تفکیک پسماند و ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط زیست در غرب تهران برگزار شد.
 
وی افزود: کمپین آسمان آبی زمین پاک با ده رویکرد املاح رفتارهای ترافیکی همچنین تفکیک پسماند خشک از مبدا در سطح در حال اجرا است.
 
مددی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان درتحقق این رویکرد برنامه‌های گسترده فرهنگی و آموزشی پیش‌بینی و اجرا می‌شود.
 
معاون شهردار منطقه تاکید کرد: شهردار منطقه 5 با آموزش فرهنگسازی تفکیک زباله با کمک شهروندان وضعیت زباله شهر را به صورت مطلوب درمی‌آورند.
 
وی در ادامه با اشاره به طرح همیار بازیافت را یکی از اقدامات موثر در مشارکت دادن شهروندان در تفکیک برشمرد و گفت: طرح آموزش چهره به چهره بازیافت با مراجعه آموزشگران به درب منازل واحدهای اداری، مراکز آموزشی در حال اجرا است.
 
معاون امور شهری و محیط زیست کمپین آسمان آبی و زمین پاک را امری بسیار مناسب در محیط زیست اساس دانست بیان کرد: بدین منظور جشنواره محله‌ای با اجرای نمایش عروسکی و تئاتر خیابانی ویژه کودکان در بوستان جوانمردان برگزار شد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران/